03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۰۱۴4107

یادواره ی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المقدس در نمازخانه ی بقعه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزایی برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت پایگاه مقاومت امام حسین(ع) حوزه ی مقاومت سردار سرلشکر پاسدار شهید حسین دروریشی در نمازخانه ی بقعه ی امام زاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزایی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 21 پنجشنبه 11 دیماه1399 با حضور حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ، سروان پاسدار مصطفی میردورقی جانشین فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش ، مهندس محمد بهمن رئیس اداره ی صمت ، سروان پاسدار علی اسدزاده و حجت السلام قاسم ظهیری به ترتیب فرمانده و مسئول فرهنگی حوزه ی مقاومت بسیج سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی و جمعی از جوانان انقلابی و بسیجی پایگاه  مقاومت امام حسین(ع) ؛ یادواره ی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المقدس برگزار شد .

مصطفی میردورقی جانشین فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش  در سخنان کوتاهی گفت : این روزها عزت و عزیزی حاج قاسم سلیمانی که می بینیم ؛ حاصل مزد آن ایامی است که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای خدا جهاد و مقاومت نمود ؛ امروزی که همه ی ما دلمان تنگ شده که یک بار دیگر او را ببینیم ، وقتی که حاج قاسم عزیز برای روحیه دادن به مردم سیل زده وارد استان خوزستان شده بود ؛ در آن ایام اخلاص عمل این سردار برای همه ی ما به روشنی دیده شد .


وی افزود : شهید سلیمانی هیچ کاری را برای نفس خودش انجام نداد ؛ آن چیزی که ما باید از مکتب حاج قاسم سلیمانی بگیریم این که سردار دلها همه ی عمرش را با اخلاص در لباس سبز پاسداری حضور داشت ، از شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفتن واقعا توان  و لیاقت می خواهد  ، گفتند که در صف خرید یوسف در بازار مصر  ایستاده بودند ، خیلی ها آمده بودند که بخرند ، پیرزنی با کلافی در صف خریداران ایستاده بود به او گفتند که تجار برای خرید این کودک خردسال آمده اند وقتی تاجران با این همه متاع گران قیمت در صف ایستاده اند توی پیرزن با این کلاف چه جایگاهی داری ؟ پیرزن گفت : برای من همین توفیق بس است که در صف خریداران یوسف باشم ؛ این را گفتم که بگویم برای من همین بس که در مجلس حاج قاسم سلیمانی حضور داشته باشم چه برسد به بخواهم آن شهید والامقام را وصف نمایم .


سروان پاسدار مصطفی میردورقی در جمله ی پایانی خود اظهار داشت : امروز مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به مراتب خطرناک تر از خود شهید برای دشمنان و استکبار جهانی است ؛ آن روزی که در سخنرانی فرمود : « آقای ترامپ قمار باز مرد میدان منم » یعنی شهادت من به تهایی حریف شمای قماز باز می شود ؛ خون پاک  شهید سلیمانی که به زمین ریخته شد ، این خون درخت اسلام را آبیاری کرده و الان در سرتاسر جهان پرچم علمداری مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی به تبعیت از این شهید والامقام بالا رفته است ، از رسانه ی ملی وقتی که تصاویر نوارِ غزه پخش شد دیدید که تصاویری از شهید ما نصب شده است و مردم آنجا گفتند که این شهید الگوی در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است ،ان شاالله که این عزاداری ها مورد قبول درگاه خداوند سبحان قرار بگیرد .


در ادامه حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش همچون گذشته سخنان خود را با قرائت دعای سلامتی آثا امام زمان(عج) آغاز نمود و در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و اولین سالروز شهادت عارف واصل ، سردار دلها ، حاج قاسم سلیمانی ، گفت : قطعا ما وقتی شهدا را نگاه می کنیم و به نحوه ی شهادت حاج قاسم سلیمانی نگاه می کنیم دوست داریم چنین اتفاقی برای ما بیوفتد .


وی افزود : شهادت و اصول شهید شدن راه خودش را دارد و انتخاب این راه به اختیار خودمان است  ، خداوند عالم برای ما این مسیر را مشخص کرده است « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ  قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ  فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انْفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ /// کار دین به اجبار نیست، تحقیقا راه هدایت و ضلالت بر همه کس روشن گردیده، پس هر که از راه کفر و سرکشی دیو رهزن برگردد و به راه ایمان به خدا گراید بی‌گمان به رشته محکم و استواری چنگ زده که هرگز نخواهد گسست، و خداوند (به هر چه خلق گویند و کنند) شنوا و داناست.»» مسیر رسیدن به حاج قاسم مشخص است ، مسیر رسیدن به افرادی که عاقبت به شر شدند هم مشخص است ، تفاوت در چیست؟ تفاوت در « ایمان و عمل صالح » است ، ایمان یک مرتبه بالاتر از اسلام است یعنی ما اعتقاد داریم به این که خدا هست و خدای ما احد و واحد است وپیامبری فرستاده و این که ائمه ی طاهرین(ع) هستند به این می گویند اسلام ولی ایمان یک مرتبه بالاتر است .

امام جمعه ی شهرستان شوش برای به اثبات رساندن گفته ی خود مثالی را مطرح نمود و یادآور شد : همه ی ما نماز می خوانیم ، این نماز صحیحا خوانده می شود و گاها ارکان و شرایطش را انجام می دهیم و با وضو هم این نماز خوانده شده ، این نماز حالا به هر مدلی خوانده شود صحیح است ولی این نماز قبول شوم یک رتبه ی بالاتری است ، قبول شدن نماز زمانی است که این نماز روح داشته باشد ، وقتی که نماز من روح داشته باشد مقبول درگاه خداوند عالم قرار می گیرد ؛ زمانی که توانست آن چه را که خداوند برای او به کار برده است  « اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ  إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىعَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ  وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ  وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ /// (ای رسول ما) آنچه را که از کتاب (آسمانی قرآن) بر تو وحی شد (بر خلق) تلاوت کن و نماز را (که بزرگ عبادت خداست) به جای آر، که همانا نماز است که (اهل نماز را) از هر کار زشت و منکر باز می‌دارد و همانا ذکر خدا بزرگتر (و برتر از حدّ اندیشه خلق) است، و خدا به هر چه (برای خشنودی او و به یاد او) کنید آگاه است. » باشد آن وقت این نماز مقبول خواهد بود . رفتار ما و کارهایی که در این عالم انجام می دهیم ، عمل صالحی که انجام می دهیم ، کارهای خوبی هستند ولی زمانی این کارهای خوب صاحب اثر می شوند که همراه با ایمان باشد .


هر وقت عمل خوب من  و عمل صالح من که بالاتر از نماز و روزه است ، شما وقتی می گویم عمل صالح فقط نماز و روزه در ذهنتان نیاید ، «هر کاری که مرزه ی خداوند عالم باشد عمل صالح است» این عمل صالح را هر کسی می تواند انجام دهد ، یعنی شما که در این مراسم نشسته اید می توانید انجام دهید ؛ رئیس جمهور آمریکا هم می تواند انجام دهد« ولی عمل صالح به تنهایی هیچ کارکردی ندارد ؛ زمانی عمل صالح صاحب اثر می شود که همراه با ایمان باشد .» ممکن است پرسیده شود برخی ایمان ندارند ولی کار خوب انجام می دهند ، اشکال ندارد خداوند در همین دنیا جوابش را به آنها می دهد ، یک سری اتفاقات رقم می خورد ،خداوند یک جاهایی گره از کارشان باز می کند ولی چون ایمان ندارد آن عمل صالح را ندارد ؛ حالا اگر ایمان و عمل صالح هر دو با هم قرار گرفتند چه اتفاقی می افتد ؟ از این حیات عمومی که همه ی افراد بشر در آن وجود دارند وارد یک حیات دیگر شوید « خدا به تو حیات می دهد » نمی گوید شما سر همان حیاط اول بمانید ، نه ، وارد یک مقطع جدید از زندگی می شوید که به آن «حیات طیبه»می گویند.این حیات طیبه چه اثری دارد ؟ چندتا اثر در این دنیا دارد و چندتا اثر در آخرت دارد . البته این حیات طیبه مقابلی هم دارد .

حیات طیبه در مرحله ی اول به انسان «آرامش» می دهد و یا به عبارتی «اطمینان قلب» به آدم می دهد ؛ شهدا را می بینید؟ بزرگان را می بینید ؟ در اوج مشکلات علامه طباطبایی تعریف می کند که به نجف رفتم در مقطعی که این عارف محسن علامه قاضی می گوید صاحب خانه وسایل خانه را به بیرون ریخته بود ؛ شما در نظر داشته باشید وسایل زندگی شما را به بیرون ریخته باشند . گفت : « موقع نماز رفتم حرم امیرالمؤمنین دیدم این مرد آنقدر با آرامش دارد نماز می خواند که انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده است .» این همان آرامش و اطمینان قلبی است که خداوند در حیات طیبه به این انسان هدیه داده است . حاج قاسم سلیمانی در اوج این که دشمن دارد به سمت آنها انواع گلوله را شلیک می کند ولی ایشان با آرامش  کار خود را انجام می دهد .


آیت الله مظاهری کتابی به نام « جهاد با نفس» دارد که در آن مجموعه سخنرانی هایش در دهه ی 60  به چاپ رسیده است ، در این کتاب از یک عالم اهل دل نوشته است که سوار بر هواپیما شد به محض این که بر روی صندلی نشست آیه الکرسی را خواند ، هواپیما که در حال حرکت بود اعلام شد «چرخ های هواپیما باز نمی شود داریم به حرکت خود ادامه می دهیم که بنزین تمام شود که بتوانیم با چرخ های بسته فرود آییم » جیغ و فریادی در هواپیما بلند شد ، یکی از مسافران گفت : « شنیدید چه گفت؟ » به همان عالم گفت : « شما هم دادی بزن» آن عالم گفت : «من آیه الکرسی خواندم ، خداوند فرموده است هر کسی آیه الکرسی بخواند محافظتش می کنم و من خیالم راحت است »  وقتی هواپیما فرود آمد چون فشار روحی به آنها وارد شده بود همه را با برانکارد به بیرون از هواپیما بردند به جز آن عالم که با پای خود از هواپیما بیرون رفت . حیات طیبه به آدم آرامش می دهد . و در مقابل کسی که خدا را نمی بیند حتی اگه وضع مالی اش خوب باشد هیچگونه آرامشی در زندگی نخواهد داشت .

دومین نکته ای که حیات طیبه به انسان می دهد « امیدواری» است ؛ آنهایی که مأیوس می شوند از رحمت خداوند کسانی هستند که خدا را نشناخته اند ؛ زمانی که شما اتصال به یک بزرگ داشته باشید همیشه امیدوارید ، اگر یک جایی « در محل کار یا مدرسه » یک بزرگی حواسش به شما باشد خیالت راحت است و امیدواری و هیچوقت نا امید نمی شوی ؛ این امیدواری را حیات طیبه  به آدم هدیه می دهد .کشورهای پیشرفته دنیا را نگاه کنید در حالی که از نظر پیشرفت تکنولوژی در ردیف های بالا قرار دارند اما آمار خودکشی در این کشورها بیداد می کند . چرا؟ به خاطر این که به پوچی رسیده اند ؛ وقتی خدا ندارند به پوچی می رسند و در نتیجه خودکشی می کنند ؛ گاهی اوقات خودکشی هیچ ربطی به نداری ندارد و چون امیدی برای زندگی کردن ندارند اقدام به خودکشی می کنند .


نکته ی سوم ، کسی که صاحب حیات طیبه می شود فقط از خدا می ترسد و از غیر خدا واهمه ای ندارد « أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ /// آگاه باشید که دوستان خدا هرگز هیچ ترسی (از حوادث آینده عالم) و هیچ حسرت و اندوهی (از وقایع گذشته جهان) در دل آنها نیست.» چون می داند قدرت لایزال متعلق به خداوند عالم است ؛ کسی که اعتقاد به خداوند داشته باشد از هیچ کس غیر از خدا نمی ترسد ، آن کسی که در زندگی اش خلعی ایجاد می شود چون اعتقاد به خدا ندارد آن خلع در زندگی اش بر طرف نخواهد شد .

یکی از بزرگان می گفت : «خوف مال آینده است حزن متعلق به الان است » کسی که حیات طیبه داشته باشد بر عکس کم داشته باشد یا نداشته باشد ، حزنی برای الان ندارد و خوفی هم برای آینده اش ندارد . بعضی می گویند روز مبادا ، روز مبادا یعنی روز قیامت ، باید اعمال خود برای قیامت جمع کنیم باید برای پرسش های نکیر و منکر خود را آماده کنیم و در مجموع برای آخرت خود جمع کنیم ؛ ولی آنهایی که حیات طیبه ندارند خیلی از فردای خود می ترسند ؛ اگر یک ریال در دست دارد آن را نگه می دارد و می گوید : « فردا من به این یک ریال احتیاج پیدا می کنم اگر آن را از دست دادم فردا چکار کنم ؟ »

دوستی داشتیم که خیلی اهل دل بود  ، آن زمان ده تومان خیلی ارزش داشت ، هر وقت در زندگی برایش مشکلی پیش می آمد ده تومان یا بیست تومان صدقه می داد به او می گفتیم : « چکار می کنی؟ تو فقط همین مقدار پول را داری » می گفت : « این را می دهم خداوند ده برابر او را به من می دهد » می داد و ده برار آن را می گرفت ولی کسی که اعتقادی به خدا ندارد می گوید : « از کجا معلومه من اگر این پول را دادم خداوند این پول را به من بازگرداند ، آن وقت کجا کاسه ی گدایی را به دست بگیرم ؟.» ولی آن که حیات طیبه را دارد تلاش و کوشش را می کند ولی توکل اصلی اش به خداوند عالم است .

چهارمین نکته ای که حیات طیبه در دنیا به انسان هدیه می دهد «محبت» است ؛ « إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا /// همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را (در نظر خلق و حق) محبوب می‌گرداند.» خدا محبت اینها را در دل انسان های مؤمن قرار می دهد ، اصلا همه دوستش دارند و به او عشق می ورزند ، چه آدم هایی حاج قاسم سلیمانی را دوست دارند ؛ وقتی به سر و وضع آنها نگاه می کنی فکر نمی کنی که حاج قاسم در دل آنها نفوذکرده باشد ولی برعکس آنی که حیات طیبه ندارد نزدمردم منفورترین است ، چنین اشخاصی حتی اگر کلی پول هزینه کند که تعدادی هوادار پیدا کند ، ممکن است تعدادی به ظاهر دورش جمع شوند ولی هر لحظه که پولش ته کشید همان اشخاص رهایش می کنند و دیگر هوایش را ندارند ، ولی حاج قاسم سلیمانی دیدید برای برای تشییع پیکر پاکش جمعیتی که آمده بود ، خود همین آمریکایی که سیستم افکار سنجی دارند فکرشو نمی کردند چنین اتفاقی بیوفتد ؛ این اتفاق به خاطر حیات طیبه است ، این وضعیت در این دنیا است .


در آخرت هم اشخاصی که حیات طیبه دارند یک سری امتیازات دارند 1 ) ـ کسی که صاحب حیات طیبه باشد خداوند گناهامش را می آمورزند ، ایمان و عمل صالحه کفاره ی گناه است . 2 ) ـ خداوند عالم تأکید کرده است که «اجر کسانی که ایمان و عمل صالح دارند »افضل است و دربالاترین سطح برای او در نظر گرفته می شود .

امام جمعه ی شهرستان شوش برای اثبات  گفته ی خود به این مثال اشاره کرد که : شما می گویید هر چه در خانه دارم می خواهم بفروشم به به همین منظور دنبال مشتری هستی ، برای خرید اجناس شما مشتری های متفاوتی می آید ، یک مشتری می آید چونه می زند تا ارزان تر بخرد ، یک مشتری دیگر می آید و می گوید من با قیمت کم نمی خواهم بخرم ولی به قیمت خودشان می خورم اگر طلا هم داری هر چند قیمت آن بود من به همان قیمت می خرم ، یکی هم درخانه است و می گوید من کاری به این چیزها ندارم بالاترین چیزی که در خانه داری چه چیزی است؟ شما می گویی طلا دارم . می گوید : هر چه داری وزن کن همه ی آنها را به قیمت روز طلا می خرم ، شما هم می گویی عجب مشتری خوبی است . خداوند عالم اینطور است و می فرماید : « به بالاترین عملی که انجام داده ای خریدارم ولی کی ؟ زمانی که صاحب حیات طیبه شدی » ان شاءالله که خداوند عالم همه ی ما را توفیق دهد که در مسیر حیات طیبه قدم بر داریم .

از دیگر برنامه های این یادواره می تواند به «خوانش شعر برادر پاسدار حسین مساعد اصل و نوحه سرایی در وصف حضرت فاطمه ی زهرا(س) » اشاره کرد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست