04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۴۲۷4815

دوهزار پرس غذای گرم بین غدیریان شهرستان کرخه توزیع شد

سید عمار موسوی ـ خبرنگار افتخاری شوش نیوز

در شب عید سعید غدیر خم و آغاز ولایت و امامت ، امیرالمؤمنین حضرت علی ابن ابیطالب(ع) به همت سپاه ناحیه ی شهرستان کرخه ، 2000 پرس غذای گرم بین غدیریان شهرستان کرخه توزیع شد .

به گزارش شوش نیوز ، سرگردپاسدار مصطفی میردورقی فرمانده ی سپاه ناحیه ی کرخه در این خصوص گفت : دنیا پس از رسول اکرم (ص) هیچ فردی را مانند امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) به خود ندیده است که تمام فضائل و مکارم اخلاقی را با خود داشته باشد؛ ایشان از همه پیشی گیرندگان پیشی گرفت و همه متاخرین را درمانده کرد.

وی افزود : یکی از اهداف رسالت پیامبران، اتمام حجت از جانب خداوند بر بندگان است. در این‌باره خداوند در آیه ی ۱۶۵ سوره نساء می‌فرماید: « رُسُلاً مُبَشِّرِینَ وَ مُنْذِرِینَ لِئَلاَّ یکُونَ لِلنَّاسِ عَلَی اللَّهِ حُجَّه بَعْدَ الرُّسُلِ /// پیامبرانی بشارت دهنده و بیم دهنده (را برانگیخت) تا پس از فرستادن رسولان، مردم بر خدا حجت نداشته باشند.  »این امر نیز اختصاص به زمان خاصی ندارد، از این روی امام علی(ع) فرموده است:« "لا تَخْلُو الأرضُ مِنْ قائِمِ للهِ بِحُجه إما ظاهِراً مَشهوراً و أو خائِفاً مَعموراً، لِئلا تَبْطُلْ حُجَجُ اللهِ وَ بَیناتُه... یحْفَظُ اللهُ بِهِم حُحَجَهُ و بَیناتِهِ اُولئکَ خُلَفاءُ الله فی أرضهِ، وَ الدُعاه اِلی دینِهِ. /// زمین از حجت خدا خالی نخواهد بود، یا آشکار و مشهور است و یا خائف و پنهان، تا حجت‌ها و دلایل الهی باطل نگردد... خدا به وسیله آن‌ها حجت‌ها و دلایل خود را حفظ می‌کند... آنان جانشینان خدا در زمین و دعوت کنندگان به دین او هستند.»


سرگرد میردورقی در ادامه روز غدیر را یک سرفصل اعتقادی دانست و در این راستا خاطر نشان نمود : غدیر یک روز تاریخی صرف یا تنها یک گذرگاه جغرافیایی نیست بلکه یک سرفصل اعتقادی است که درون‌مایه همه طاعت‌ها از آن نشأت می‌گیرد. رسالت همه پیامبران در آن مفهوم می‌یابد و همه رشد و تعالی‌ها از آنجا آغاز می‌شود. بنابراین شناخت غدیر از ضروری‌ترین و بنیادی‌ترین شناخت‌های اعتقادی است. در سال دهم هجری در روز بیست و چهار ذی‌الحجه پیامبر اکرم(ص) در حجه الوداع؛ در آیین حج رو به مردم فرمودند: «ای مردم؛ مناسک حج را از من بیاموزید که شاید دیگر مرا نبینید.» در همین زمان بود که آیه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ . وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ///  ای پیامبر! آنچه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای.»به پیامبر(ص) وحی شد و از آن با عنوان آیه تبلیغ یاد می‌شود.


فرمانده ی سپاه ناحیه ی کرخه در پایان یادآور شد : سپاه ناحیه ی کرخه به همراه بسیجیان حوزه ها و پایگاه های مقاومت تحت پوشش به همین مناسبت امشب 2000 پرس غذای گرم را بین غدیریان این دیار توزیع کردند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست