03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۳۲۷4329

پویش هم عهدی بچه های ایرانی / جشن رأی اولی ها در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش و ستاد  رأی اولی ها با همکاری حوزه ی بسیج دانش آموزی ، پویش هم عهدی بچه های ایرانی / جشن رأی اولی ها در سالن اجتماعات  تبلیغات اسلامی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز  ؛ ساعت 11 روز پنجشنبه 27 خردادماه1400 هم زمان با روز جهانی بیابان زدایی پویش هم عهدی بچه های ایرانی/ جشن رأی اولی ها  با حضور «حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ، حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، سروان پاسدار مهدی کاکایی فرمانده ی حوزه ی بسیج دانش آموزی ، حجت الاسلام سعید خلیلی دبیر امور مساجد  اداره ی تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام شیخ مسعود ضیایی از طلاب حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش  و جمعی از پسران رأی اولی» برگزار شد .

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ضمن تبریک دهه ی کرامت گفت : خیلی خوشحالیم که میزبان موتور محرک شادابی یعنی جوانان رأی اولی در جامعه هستیم و امید دارم این پویش  سرآغازی باشد که در زمینه های «علمی  ـ مذهبی ـ انقلابی و مذهبی » فعالیتی قابل توجه داشته باشیم .


وی افزود : تبلغات اسلامی  با تمام وجود و در حد توان در اختیار جوانان انقلابی برای پیاده کردن گام دوم انقلاب  است» قطعنا جوانان در زمینه ی « علمی  ـ مذهبی ـ انقلابی و دینی » صاحب «طرح ـ ایده ـ نظر و برنامه » هستند و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری ، اداره ی تبلیغات اسلامی  بستر را برای  شکوفایی این جوانان فراهم می کند .

حجت الاسلام شیح مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن  تبریک دهه ی کرامت  ، میلاد حضرت فاطمه ی معصومه(س) و میلاد سر سعادت علی ابن موسی الرضا ، ثامن الحجج (ع) و تبریک جشن تکلیف سیاسی رأی اولی ها  از بانیان برگزاری این پویش  قدردانی نمود  و گفت : انقلاب اسلامی ایران یک شاخصه هایی دارد که باعث شده که نقشه های دشمنان این انقلاب  با شکست مواجه شوند و به همین دلیل دشمنی آمریکا و غربی ها روز به روز و سال به سال با ما بیشتر می شود .


ولی افزود : پایه و اساس  انقلاب اسلامی  «جمهوریت» و «اسلامیت» است  و این ذاتی است و هر دو برای ما و انقلاب ما مکمل همدیگر هستند . کلمه ی «جمهوری» به معنای «توده ی مردم »است و بالتبع حکومت جمهوری نیز ترجمان حکومت توده ی مردم می باشد . جمهوریت گفتمانی است که در نهایت معطوف به نفی سلطه است به همین دلیل تاکید بر آزادی مدنی (مثبت)، هم نافی آزادی لیبرالی (طبیعی و منفی) است و هم ضد جباریت فردی و ساختار توتالیتر . در گفتمان جمهوریت حاکمیت سیاسی از یک سو با قید زدن به قدرت نقش سامان دهی سیاسی پیدا می کند و از سوی دیگر به محقق شدن اداره اخلاقی - انسانی شهروند می انجامند . جمهوری بهترین صورت حکومت دموکراسی است منتهی جمهوری بیان کننده صورت و قالب حکومت است و دموکراسی بیان کننده محتوای آن، در واقع حکومت جمهوری به حکومت فردی، استبدادی، موروثی و خاندانی خاتمه می دهد و قدرت را به مردم می سپارد .


امام جمعه ی شهرستان شوش تصریح نمود : دیگر مشخصه جمهوری، آزادی است که مانند برابری از حکومت جمهوری جدا شدنی نیست زیرا جایی که آزادی نباشد مردم توانایی اظهار نظر درباره حکومت ندارند و هنگامی که توانایی اظهار نظر نداشتند، حکومت متعلق به آنها نیست و جایی که حکومت متعلق به مردم نباشد، جمهوری نیست در واقع آزادی تضمینی است برای محدود کردن قدرت حکومت . ساختار ذاتی دین اسلام با جمهوریت کاملا سازگاری دارد . ساختار ذاتی اسلام یک ساختار باز است . سیستم تفکر دینی اسلام از آغاز یک سیستم تفکر باز بود، نه یک سیستم تفکر بسته . در اسلام سیستم تعامل و ارتباط میان خدا و انسان و فهم پیام خداوند به وسیله انسان یک سیستم کاملا باز است . دین اسلام آن طور که در تاریخ گسترش پیدا کرده، چون یک گوی است که از هر طرفش نوری ساطع است: یک طرف تصوف است، طرف دیگر فلسفه است، طرف دیگر فقه و کلام است، یک طرف دیگر علوم قرآن و حدیث است و همین طور ... همه اینها چه در پیدایش و چه در گسترش کاملا باز هستند، چون در درون سیستم اسلامی هیچ عاملی پیش بینی نشده است که به فقیه بگوید الزاما باید چنان فکر کنی و چنان فتوا بدهی، یا گونه ای خاص از تفکر را برای فیلسوف یا متکلم یا مفسر معین و الزام کند . این سیستم همواره در طول تاریخ باز بوده است .


وی در تکمیل این بخش از سخنان خود یادآور شد : جمهوریت یعنی حضور مردم در صحنه که امروز حضور در انتخابات یعنی جمهوریت  ـ حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن  باعث می شود  که دشمن خلعی در انقلاب اسلامی پیدا نکند  و اگر هم این خلع اساس شود  حماسه ای همانند 9 دی به وجود آید  که آن خلع را پر کند ؛ این خواست مردم است و تا زمانی که این جمهوریت  وجود نداشته باشد ، انقلابی هم وجود نخواهد داشت .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل به خاطره ی یکی از دوستان که به عنوان مدافع حرم در سوریه حضور داشت گفت : وقتی رفته بودیم نقطه ای از کشور سوریه را از دست داعشی ها آزاد کردیم ، سردار سلیمانی گفت : شما وظیفه ی خود را انجام دادید این منطقه را به نیروهای سوری تحویل دهید چون باید برای آزاد کردن منطقه ای دیگر به داعشی ها حمله کنیم . آن نقطه را تحویل سوری ها دادیم  اما آنها  منطقه را رها کرده و به خانه رفتند ما هم نتیجه گرفتیم تا کار جهادی نباشد از انقلاب نمی شود پاسبانی کرد ؛ الان  در هیچ زمانی جمهوریت نبوده جز انقلاب اسلامی ایران  که در کنار جمهوریت ، اسلامیت  قرار دارد و همین دو رکن اساسی که در کنار هم قرار می گیرند ؛ دشمن در مقابل ما حرفی برای گفتن ندارد .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری در سال 1396 اشاره کرد و اظهار داشت : روحانی در آن مناظره گفت : «شما به دنبال این هستید که این مناظره ها به هدف نرسد؟ » در این مناظره هم یکی از کابینه ی روحانی گفت : شورای تشخیص مصلحت مخالف اجرای FATF است ؛ در حالی که چهار برجام در ایران اجرا شده است  « برجام فرهنگی 2030 ـ برجام هسته ای ایران ـ برجام محیط زیست و برجام برداشتن تحریم ها »؛ آنها به این تأکید دارند که دو ماده از FATF را چرا تشخیص مصلحت نظام خوابانده است از ایشان باید پرسید چرا آمریکا حاضر نیست تحریم ها را بردارد ؟لذا دشمن همیشه به دنبال این است که هر چه برای خودش مضرر باشد نه خودش اجر می کند و نه کسی آن را اجرا نکند .


وی افزود : دشمن خود را همانند یک لکوموتیوران می داند  و سایر کشورها را همانند واگن  ؛ هر جا که حرکت کردن دیگران هم  به دنبال او خواهند رفت و تنها کشوری که به صورت مستقل خود را لکوموتیوران می داند و به دنبال  ایجاد یک تمدن سازی دینی است  و دشمنی آمریکا با ایران سر همین اصل است .

وی در پایان از کلیه ی رأی اولی ها خواست تا در این جشن تکلیف تصمیم خود را بگیرند که عاتوه بر حضور حداکثر  ، اصلح ترین نامزد را شناسایی کرده و به آن رأی دهید .


از دیگر برنامه های این پویش می توان به « توصیه ی مسعود خسروشاه آبادی  نماینده ی ستاد رأی اولی های شسهرستان شوش به حضور حداکثری در انتخابات ـ اجرای سرود توسط گروه سرود بچه های بهشت از مسجد حضرت رسول به مربیگری احمد رضا احمدی صدر و تلاوت زیبای  آیاتی از قرآن کریم توسط قاری نوجوان  یزدانی » اشاره کرد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست