04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۵۲۰4419

در نشست خبری ؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان کرخه از شش نفر از خبرنگاران تجلیل نمود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

هم زمان با سالروز ورود امام حسین (ع) به کربلا ، در یک نشست خبری با نشریه صدای کرخه  و پایگاه های خبری  شوش نیوز و نسیم شوش ؛ مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان کرخه از پنج خبرنگار این سه رسانه تجلیل نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه 20 مردادماه1400 ، یوسف گل مغانی زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان کرخه به مناسبت هفته ی خبرنگار در یک نشست خبری ضمن پاسخگویی به سئوالات از «امیر الهایی سحر خبرنگار پایگاه خبری نسیم شوش ـ عباس کرم الهی مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری شوش نیوز ،سید مهدی موسوی خبرنگار شبکه ی بین المللی الاهواز ، یوسف غوابش ، چارافر و عبدالخانی خبرنگاران  نشریه صدای کرخه » تجلیل نمود .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کرخه در مقدمه ای ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تبریک به خبرنگاران به مناسبت هفته ی خبرنگاران  گفت : خداوند را شاکریم که توفیق حاصل شد از نزدیک دیداری با شما خبرنگاران داشته باشیم  هم به مناسبت یک سال تلاش بی وقفه به شما خسته نباشید بگویم و هم 17 مردادی که آن را پشت سر گذاشتیم که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است بهانه ای باشد برای تقدیر و تشکر از شما و قلم هایتان که در جهت توسعه و آبادانی کشور به دست پرتوانتان نگارش می کنند . اگر قداست  کار خبرنگاری را بخواهیم بیان کنید در اولین وحی که بر بزرگتر پیامبر خدا نازل شد عبارت «قرائت و قلم » آمده است ، قلم و قرائت دو واژه مقدس هستند ، قلم، از منظر قرآن، سمبل تفکر و آگاهی بشر است و آنقدر مقدس است که خداوند بدان قسم یاد نمود. اولین چیزی که خداوند خلق کرد، «قلم» بود. زبان(بیان) با گذشت زمان کهنه می شود و ماندگار نیست، اما قلم می تواند باعث ماندگاری و بقا گردد.


وی افزود : اصولاً آن چه فرهنگ انسان ها را تا به امروز باقی نگه داشته و موجب تعالی و رشد تمدن ها و فرهنگ ها گردید، عمدتاً «قلم» بوده است. اقتدار و تداوم دین بر دو اصل «قلم و شمشیر» استوار است. زمانی که جنگجویان به شمشیر خویش قسم می خوردند و بدان افتخار می کردند، برای نویسندگان و اهل قلم همین افتخار بس که خداوند به قلم آنان سوگند یاد کرده است. در این نوشتارِ مختصر برآنیم که جایگاه «قلم» را در آموزه های اسلامی مورد بررسی قرار دهیم.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان کرخه حضرت زینب (س)  را اولین خبرنگار دانست و تصریح نمود : اگر حضرت زینب کبری(ع) در سرزمین کربلا حضور نداشتچه کسی می توانست لحظه به لحظه ی واقعه ی کربلا راثبت می کرد تا محرم و صفر و در مجموع اسلام زنده بماند به عبارتی کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود .


وی گریزی به تاریخ معاصر و واقعه ی فلسطین و رژیم غاصب صهیونیست این روزها به مسئله ی جهان شده ، در یکی از انتفاضه ها ، محمد الدُرِّه نوجوان ۱۲ ساله ی فلسطینی در نوار غزه و در تبادل آتش میان نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) و شبه نظامیان فلسطینی به شهادت رسید ، جرقه ی این انتفاضه به خاطر پخش یک کلیپ ویدئویی شروع می شود  محمد الدُرِّه پس پدرش پناه می گیرد اما با این وجود مورد هدف گلوله قرار می گیرد ؛ خبرنگاری از کشور فرانسه که انجا حضور داشته از این صحنه فیلمبرداری می کند ؛ به او می گویند شما چطور نظارگر این فیلم  بودی؟ در پاسخ می گوید : « من با دوربینم به اسرائیل شلیک کردم یعنی همین صحنه را که من به تصویر کشیدم در واقع شلیک کارسازی بود» لذا چنین صحنه هایی گاهی اوقات واقعا انقلابی ایجاد می کنند نیازی نیست که در بستر و در یک فاصله زمانی قرار داشته باشیم گاهی اوقات یک لحظه و یا یک شکار چند ثانیه ای است بنابر این خبرنگاری یکی از پایه های اصلی توسعه و آبادانی کشور است و به عبارتی یکی از ارکان ترقی مملکت به حساب می آید . شما خبرنگاران در صف آول  آگاهی بخشی هستید و رسالتی است تا عشقی در آن نباشدیقینا کسی نمی تواند میزان اهمیت آن را درک کند .


گل مغانی در ادامه هدف از برگزاری این نشست خبری را به دو بخش تقسیم کرد ، بخش اول به تشریح عملکرد دستگاه اختصاص دارد و بحش دوم تجلیل از پنج نفر از خبرنگاران که بیشترین همکاری را با ما داشته انداختصاص دارد .


مدیر آموزش و پرورش شهرستان کرخه گفت : از یک سالی که به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان کرخه منصوب شده و آغاز به کار نموده ام 17 هزار دانش آموز ـ 213 مدرسه و888 کلاس درس داریم و سالی که گذشت یک سال کرونایی بود و دانش آموزان به صورت غیر مجازی آخرای سال رو سپری کردند اما در روستاها تمام تلاش ما این بود که نحوه ی تدریس دانش آموزان روستایی  به صورت حضوری داشته باشیم اما بعد از بهمن ماه مدارس شهری و روستایی به جز امتحانات نهایی تا پایان فصل تحصیلی به صورت غیر حضور  به کسب علم پرداختند و شکر خدا در همین سال به همت همکاران و مساعدت مسئولین و اولیا نتایج خوبی به دست آوردیم در امتحابات نهایی در سال های گذشته آخرین رتبه ای که داشتیم از بین 41 منطقه در رتبه ی 31 قرار داشتیم ، امسال با همت همکاران ، تلاش دبیران ـ مدیران ـ اولیا و مربیان خوضبختانه از رتبه ی 31 به رتبه ی 17 صعود کردیم .

وی افزود : در سال تحصیلی 99 ـ 1398 میانگین نمره ی 9/86 بوده و این نمره 8/10 دهم درصد نمره در برگه رشد داشته ایم .


 

ادامه ی این خبر فردا شب تکمیل می گردد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست