04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۵۱۰4834

برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت ماه محرم در منطقه ی احمدآباد شوش

دانیال کیهانی ـ خبرنگار افتخاری شوش نیوز

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید سید محمد کاظم دانش خبر داد : به همت هئیت خدام الحسین(ع) منطقه ی احمد آباد مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سوم دهه ی اول محرم برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ سروان پاسدار سمیر حیدری آل کثیر فرمانده ی حوزه ی مقاومت شهید  دانش ضمن اعلام این خبر به خبرنگار افتخاری ما گفت : یکشنبه 9 مردادماه1401 در سومین شب دهه ی اول محرم که منتسب است به «حضرت رقیه(س)» با حضور جمعی از محبان اهل بیت و بسیجیان همیشه در صحنه ، مراسم سوگواری و عزاداری حضرت امام حسین(ع) و دیگر یاران با وفایش  در منطقه ی احمدآباد شوش برگزار شد .

 

فرمانده ی حوزه ی مقاومت بسیج شهید دانش در این خصوص گفت : رقیه(س) دردانه ی سه ساله حسین بن علی(ع) است. نام مبارک او در بعضی از کتاب های تاریخی و مقاتل نقل شده است و برخی دیگر مانند ریاض الاحزان از او با نام فاطمه صغری یاد کرده اند. رقیه(س) در روز سوم صفر سال 61ه ق در سفر اهل بیت به شهر شام از دنیا رفته است. شاید نام گذاری روز سوم محرم به نام این بانوی کوچک به این انگیزه بوده که در گرماگرم عزاداری دهه اول، از مظلومیت او یادی شود. حضرت رقیه(س) الگوی تربیت صحیح است. با تدبر در جملات کوتاهی که او هنگام دیدن سر بریدة پدر به زبان آورده به خوبی می توان دریافت که این کودک از چه معرفت والایی برخوردار بوده است.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست