04272024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۲۱۰۱۸5012

آشنایی با نمایندگان شوش در مجلس شورای اسلامی تا کنون

به قلم ـ عباس کرم الهی

اولین فرد مورد اعتماد مردم شوش و اندیمشک که مورد اعتماد بود و می بایست وارد محلس شورای اسلاامی شود  « شهبد حجت الاسلام شهید سید محمد کاظم دانش بود » وی فردی« پرکار ، مدمی ؛ دلسوز، نترس ، مردمی و انقلابی » مکتب اسلام را پوشش می داد و حز جمهوری اسلامی را مدیدیت می کرد و تا قبل از اینکه واد مجلس شود اولین امام جمعه ی شوش بود .تا اینکه در شامگاه ۷ تیر ۱۳۶۰ به همراه شهیدمظلوم دمتر سید محمد حسینی بهشتی و 72 تن از یاران با وفای امام حمینی(ره) توسط منافقین کور دل به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .

میاندوره مجلس شورای اسلامی از راه رسید و حجت الاسلام رسول منتجب نیا به عنوان نماینده مانده ای مجلس شورای اسلای جوزه ی انتخابیه ی شوش و ندیمشک را بر عهده گرفت

سومین فردی که به هنوان نماینده ی شهرستان های شوش و اندینشک از راه آهن اندیمشک و روستای بنوار ناظر آمد « حاج حسن رضایی » بود که دوره ای کامل این میئولین را بر عهده داشت وای هیچ گامی نه برای پیشرفت و توسعه ی شوش بر داشت و نه برای اندیمشک گام مثبتی بر داشت .

 

چهارمین نماینده ی که حوزه ی انتخابیه ی شوش و اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با رای بلا به دست آورد « سید جاسم ساعدی» از روستای سید عباس بود و از آن به بعد پنج دوره ی متوالی شخصا این پست را برعهده داشت و ایشان حوزه ی استتحفاظی شوش را دستخوش تغییراتی داد ؛ به طوری که از سه راهی دهلران و شهرک آیت ا...مدنی (ایجی}تا شهرک بهرام که متعلق به شوش بود را به شهرستان اندمشک بخشید و بجای آن روستااهای الخاقی اهواز که اکثرا محروم بودند را به این حوزه افزود با این کا شاوور به بزرگترین بخش کشور تبدیل شد هر چند محرومترین بخش کشور محسوب می شد و البته  برنامه ریزی شهرستان کرخه را در دوره ی پنجم در ذهن طاحی کرده بود .


سید جالسم ساعدی اگر یک دور دیگر به عنوان نماینده می ماندچه بسا شهرک بهرام را به شهرستان اندیمشک ملحق می کرد تا بتواند میان آب و چند روستای دیگر را به شهر تغییر دهد .

دکتر سید راضی نوری نماینده چارمین نماینده ای بود که سکان رهبری را بر عهده گرفت و کارخانه ی قند دزفول را پس از چند سال تعطیلی دوباره احیا نمود هر جند در فرز و نشیب افتاد و یکی دیگر از کار های مثبت ایشات تحت پوشش بردن شبکه بهداشت و درمان ریر نظر داتشکده علوم پزشکی دزفول بود که بیمارستان نظاممافی جان گرفت و پزشک ها متخصص در این بیمارستان ماندگار بودند.


ایشان هم بعد از دو دوره « چهار سال» سکان رهبری نماینده را به دکتر محمد کعب عمیر سپرد و ایشان هم چهار سال این مسئولیت را بر عهده داشته و باید به انتظاز نشست آیا از بین با تجربه ها « مهندس سید جاسم ساعدی ـ دمتر سید راضی نوری و دکتر محمد کعب عمیر» سکاندار خواهد بود یا مردم شوش می خواهند همانند دزفول بعد از دو دوره سکان را به یک نفر تازه , جدید , پر انرزی و ... بسپارند ؛ اورای نظیر « ناصر چنانی ـ حجت الاسلام سید حسن نجات و.... » خواهند سپرد .


حجت السام سید حسن نجات زاده اولین کسی بود که به دنبال تشکیا بنیاد نخبگان شهرستان شوش بود تا شاید از طریق بتواند گام م<ثری برای شوش بر دارد و این بنیاد را به چندین کمیته تشکیل داد و اگر پشتیبان محکمی داشت گام مثبتی برای این دیار برمی داشت .

ول در حال حال نمایتده ی طلاب شمرستان شوش ور حوزه ی علیمه ی قم مباشد و عجم خود را جزم کده تا بار دیگر به عنوان نماینده ی شهرستان های شوش و کرخه خود را محک بزنذ .

 

از دیگر نامزد های شوش نه عکسی داشتیم و نه نامو نشانی که از این بزرگواران هم ثلم فرسلیی کنیم که به بزرگواری خودشان ما را خواهد بخشید . 

به هر جهت  دونفر آخر که طرح و برنامه های خوبی برای مجلسپیشنهاد داده اند مابقی سایقه حضور در مجلس را دارند ونیاز به تعریف از ایشان نیست.

ولی باز هم می گویم طرح های نیمه کاره  را دذ اولویت قرار دهند و فکر به حال جوینگان کار بکنند که همچنان مجرد باقی مانده اند به امید اینکه گوش شنوایی باشد . ان شاالله

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست