04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۱۱۷5064

امام جمعه ی شوش گفت : امروز قصه ی فلسطین عزت و شرف ماست , دفاع از امنیت ماست ؛ نا امن ترین منطقه ؛ منطقه ی غرب آسیاست که آن هم دلیلش حضور رژیم غاصب صهیونیست است . این لکه ی ننگ باید از این محدوده حذف شود .

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

به همت ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش ؛ نمازجمعه ی جمعه ی سیاسی عبادی این هفته 17 فروردین ماه 1403 همزمان با روزجهانی قدس ؛ آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان ؛ به مجریگری « عبدالامیربشکار » ـ تلاوت قرآن« محمدرضا تریچی » مؤذنی « دکتر عبدالعزیز حجازی » و قرائت زیارت آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده  در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور «آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه  ؛مهندس محسن حویزه فرماندار شهرستان شوش ؛ سرهنگ پاسدار سید عطاءاله موسوی فرمانده سپاه ناحیه ی شهرستان شوش دانیال (ع) ـ سرهنگ محمد محمدی قرمانده ی نیروی انتظامی ـ مهندس علی اصغر حسینی نیک بخشدار بخش مرکزی ـ مهندس خالد لطیفی مجد بخشدار بخش فتح المبین ـ حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ـ مهندس هوشنگ ماکنالی رئیس اداره ی صمت ـ مهندس علیرضا چرخابی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاداسلامی ـ  ؛ غلامحسین نظری رئیس کمیته ی امداد حضرت امام خمینی (ره) شوش ـ سرگرد عباس احسانی فرد جانشین فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) ـ رضا ذاکری کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ فروغ پور احمدی مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده ـ جمعی از اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع)  ـ جمعی از عشایرغیورعرب ؛ لر و بختیاری  ؛ جمعی از هنرمندان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ؛جمعی  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان»؛  نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در شبستان آستانه حرم دانیال نبی(ع) برگزار شد .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به آیه 60 از سوره ی مبارکه ی یس اشاره کرد و گفت : «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌَ//// اى فرزندان آدم مگر با شما عهد نكرده بودم كه شيطان را مپرستيد زيرا وى دشمن آشكار شماست » انسان مؤمن و متقی کسی است که در مسیر ولایت الله قدم برمی دارد ؛ مسیر آن فرد مؤمن مسیر الله است ؛ در آن مسیر طی طریق می کند ؛ صراط مستقیم ؛ صراطی که بنذگان خداوند عالم ؛ از خداوند مسئلت می کنند که آنها را در آن مسیر قرار دهد ؛ آن صراط علی ؛ و اولاد علی است .

وی افزود : برای دومین بار به داستان یونس ابن عبدالرحمن اشاره کرد و اظهار داشت :یونس ابن عبدالرحمن از اصحاب اجماع. وی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را ملاقات کرده و از امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) روایت کرده است. او همچنین وکیل امام رضا(ع) بود. یونس بن عبدالرحمن، از آن رو که آزاد شده علی بن یقطین بن موسی بود به «مولی آل یقطین» معروف است. کنیه‌اش ابومحمد و بنا بر برخی شواهد از منابع تاریخی نسبتش، قمّی است. سال ولادت او به صورت دقیقی ذکر نشده است؛ ولی جمعی از عالمان رجالی تاریخ ولادتش را دوران زمامداری هشام بن عبدالملک ذکر کرده‌اند که با این حساب می‌توان گفت وی بین سال‌های ۱۰۵ تا ۱۲۵ق متولد شده است. بنابر گزارش‌های تاریخی، امام رضا(ع) شیعیانی را که از وی دور بوده و دسترسی به ایشان نداشتند به یونس بن عبدالرحمن ارجاع می‌داد و او را معتمد خود و ثقه در امور دینی و سؤالات علمی شیعیان معرفی می‌کرد. ابوهاشم جعفری نقل کرده است: کتاب «یوم و لیله» یونس بن عبد الرحمن را نزد امام عسکری(ع) بردم. حضرت با نظری دقیق به تمام کتاب نگاه کرد و تا آخر آن را ورق زد و فرمود: آنچه در این کتاب است، دین من و دین پدرانم است؛ تمام این کتاب حقّ و حقیقت است. خداوند به ازای هر کلمه از این کتاب نوری در قیامت به او عطا کند. همچنین درباره یونس گفته‌اند: علم امامان شیعه به چهار نفر منتهی می‌شود که یکی از آنان یونس بن عبدالرحمان است .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه گفت : رهبر جامعه کجا رو هدف قرار می دهد ؟ آقا فرمودند :« کارتان را برای اینکه مردم خوشحال شوند , برای خشنودی و خوشحالی مردم انجام ندهید , کار را برای رضایت خدا انجام دهید .» نگفت من فلان کار را انجام می دهم فردا روز مردم خوشحال می شوند و از من تقدیر و تشکر کنند بعد باعث شود یک رتبه و مقام و پست بالاتری بگیرم ؛ این نگاه اگر شکل بگیرد ؛ انسان حاضر است رضایت خدا را زیر پا بگذارد که این اتفاق را رقم بزند تا پست بالاتری بگیرد؛ گاهی اوقات حاضر است در این مسیر قدم بردارد ؛ گاهی اوقات حاضر است در مسیر شیطان قدم بردارد ؛ مگر نبودند کسانی که آمریکایی ها و صهیونیست ها به آنها وعده داده بودند که اگر می خواهید ما از شما حمایت بکنیم فلان کار را انجام بدهید ؛ کارها را برای آنها شمرده بودن « برجام یک ـ برجام دو ـ برجام سه و .....» و این آقایان هم به خاطر اینکه آن شیطان رضایت داشته باشد ؛ در این مسیر قرار گرفتند ؛ قطعا رضایت الله با رضایت شیطان قابل جمع نیست ؛ جمع نمی شود ؛ شیطان کیست ؟ شیطان آن است که در مقابل خدا قرار می گیرد ؛ در این روزی که در مقابل اون قرار گرفتیم ؛ مظهر اتمِ شیطان ؛ آمریکای جنایتکار است ؛ اون که امام راحل فرمود : « شیطان بزرگ آمریکاست .» امروز اگر رژیم غاصب صهیونیستی کاری را رقم می زنند ؛ اگر نسل کشی صورت می گیرد ؛ اگر با خونخواری تمام و حیوان سفتی و ددمنشی کاری را انجام می دهد به پشتوانه ی آمریکاست .


امام جمعه ی شهرستان شوش یادآور شد : مصردر آن موقع حامی و حافظ فلسطینی ها بود چه اتفاقی افتاد؟  مصر قرارداد کمپدیویدامضاء کرد ؛ حامی مردم فلسطین تبدیل شد به حامی صهیونیست ها و امام راحل آمدند ، انقلاب را ایجاد کردند و فرمودند: « مسئله ی اصلی جهان اسلام فلسطین است »مصری ها و به طبع آن کشورهای عربی به ظاهر اسلامی در دنیای خودشان قدم برداشتند ؛ گفتند دنیای ما این است که خواست آمریکا رو پیاده بکنیم ؛ مردم ایران اسلامی به طبع رهبر عزیزشان ؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی در راهی قدم نهادند که در اون راه رضایت الله را در پی داشت . نگاهشان نگاه دنیایی نبود؛  همانگونه که آیه ی 20 از سوره ی مبارکه ی شوری می فرماید : « مَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ ۖ وَمَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ/// هر کس حاصل کشت آخرت را بخواهد ما بر تخمی که کاشته می‌افزاییم و هر که تنها حاصل کشت دنیا را بخواهد او را هم از آن نصیب می‌کنیم ولی در آخرت (از نعمت ابدی آن چون نخواسته) نصیبی نخواهد یافت.» ولی آن شخصی که نگاهش الهی باشد ؛ در مسیر خدا قدم بردارد ؛ مسیر خدا همان مسیرِ کلام آقا امیر المؤمنین  است که فرمود : «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً»در نامه ی45 از نهج البلاغه آقا امیرالمؤمنین می فرماید « أُوصِيكُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ، وَ أَلَّا تَبْغِيَا الدُّنْيَا وَ إِنْ بَغَتْكُمَا وَ لَا تَأْسَفَا عَلَى شَيْءٍ مِنْهَا زُوِيَ عَنْكُمَا، وَ قُولَا بِالْحَقِّ وَ اعْمَلَا لِلْأَجْرِ وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً. أُوصِيكُمَا وَ جَمِيعَ وَلَدِي وَ أَهْلِي وَ مَنْ بَلَغَهُ كِتَابِي بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِكُمْ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَيْنِكُمْ، فَإِنِّي سَمِعْتُ جَدَّكُمَا (ص) يَقُولُ: صَلَاحُ ذَاتِ الْبَيْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلَاةِ وَ الصِّيَامِ.//// اللَّهَ اللَّهَ فِي الْأَيْتَامِ، فَلَا تُغِبُّوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا يَضِيعُوا بِحَضْرَتِكُمْ. اللَّهَ اللَّهَ فِي جِيرَانِكُمْ، فَإِنَّهُمْ وَصِيَّةُ نَبِيِّكُمْ مَا زَالَ يُوصِي بِهِمْ حَتَّى ظَنَنَّا أَنَّهُ سَيُوَرِّثُهُمْ. وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْقُرْآنِ لَا يَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُمْ. وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا عَمُودُ دِينِكُمْ. وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ لَا تُخَلُّوهُ مَا بَقِيتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِكَ لَمْ تُنَاظَرُوا. وَ اللَّهَ اللَّهَ فِي الْجِهَادِ بِأَمْوَالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ أَلْسِنَتِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ. وَ عَلَيْكُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ التَّبَاذُلِ وَ إِيَّاكُمْ وَ التَّدَابُرَ وَ التَّقَاطُعَ. لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ، فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ [أَشْرَارُكُمْ] شِرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا يُسْتَجَابُ لَكُمْ.//// ثُمَّ قَالَ يَا بَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ لَا أُلْفِيَنَّكُمْ تَخُوضُونَ دِمَاءَ الْمُسْلِمِينَ خَوْضاً، تَقُولُونَ قُتِلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ [قُتِلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ]؛ أَلَا لَا تَقْتُلُنَّ بِي إِلَّا قَاتِلِي، انْظُرُوا إِذَا أَنَا مِتُّ مِنْ ضَرْبَتِهِ هَذِهِ فَاضْرِبُوهُ ضَرْبَةً بِضَرْبَةٍ؛ وَ لَا تُمَثِّلُوا بِالرَّجُلِ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) يَقُولُ: إِيَّاكُمْ وَ الْمُثْلَةَ وَ لَوْ بِالْكَلْبِ الْعَقُور.////شما را به ترس از خدا سفارش مى كنم، به دنيا پرستى روى نياوريد، گر چه به سراغ شما آيد، و بر آنچه از دنيا از دست مى دهيد اندوهناك مباشيد، حق را بگوييد، و براى پاداش الهى عمل كنيد و دشمن ستمگر و ياور ستمديده باشيد.


شما را، و تمام فرزندان و خاندانم را، و كسانى را كه اين وصيّت به آنها مى رسد، به ترس از خدا، و نظم در امور زندگى، و ايجاد صلح و آشتى در ميانتان سفارش مى كنم، زيرا من از جدّ شما پيامبر (ص) شنيدم كه مى فرمود: «اصلاح دادن بين مردم از نماز و روزه يك سال برتر است/////. خدا را خدا را در باره يتيمان، نكند آنان گاهى سير و گاه گرسنه بمانند، و حقوقشان ضايع گردد. خدا را خدا را در باره همسايگان، حقوقشان را رعايّت كنيد كه وصيّت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شماست، همواره به خوشرفتارى با همسايگان سفارش مى كرد تا آنجا كه گمان برديم براى آنان ارثى معيّن خواهد كرد.خدا را خدا را در باره قرآن، مبادا ديگران در عمل كردن به دستوراتش از شما پيشى گيرند. خدا را خدا را در باره نماز، چرا كه ستون دين شماست. خدا را خدا را در باره خانه خدا، تا هستيد آن را خالى مگذاريد، زيرا اگر كعبه خلوت شود، مهلت داده نمى شويد. خدا را خدا را در باره جهاد با اموال و جانها و زبان هاى خويش در راه خدا.بر شما باد به پيوستن با يكديگر، و بخشش همديگر، مبادا از هم روى گردانيد، و پيوند دوستى را از بين ببريد. امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد كه بدهاى شما بر شما مسلّط مى گردند، آنگاه هر چه خدا را بخوانيد جواب ندهد.//// (سپس فرمود) اى فرزندان عبد المطلّب: مبادا پس از من دست به خون مسلمين فرو بريد [و دست به كشتار بزنيد] و بگوييد، امير مؤمنان كشته شد، بدانيد جز كشنده من كسى ديگر نبايد كشته شود. درست بنگريد اگر من از ضربت او مردم، او را تنها يك ضربت بزنيد، و دست و پا و ديگر اعضاى او را مبريد، من از رسول خدا (ص) شنيدم كه فرمود: «بپرهيزيد از بريدن اعضاى مرده، هر چند سگ ديوانه باشد».


 جت الاسلام شیخ مهدی علیزاده در ادامه به سختی مسیر الله اشاره کرد و گفت : نکته ی دقیقی دراین کلام نهفته است نفرمود برای ظالم عدو باشیم نه فرمود :« خصم باشیم » تفاوت خصم با عدو چیست ؟ تفاوت بزرگی دارد ؛ شماممکن است کسی را دشمن بدانید ؛ بدتون از آن بیاید ولی آن را اضحار نکنید و در قلب خودت نگه بداری ولی خصم اونی است که شما دشمنی خودت را ابرازمی کنی ؛ اگر از آمریکا نفرت داری شعار « مرگ برآمریکا را از ته دلت » می گی . و البته وقتی که از سگ هارآمریکا ؛ صهونیست غاصب نفرت داریم بلندتر « مرگ بر صهونیست» را نداد می دهیم .مسیر رضایت الله مسیر سختی است ؛ مسیر همواری نیست ولی انسان دلش به این قرص است که رضایت خدا را دارد همانگونه که در آیه ی 30 از سوره ی مبارکه ی فصلت آمده است : « إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ/// آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد.»نزول ملائکه بر انسان های مؤمن بر قلب مؤمنین یک شرط دارد شرطتش استقامت وصبر است ؛ در این مسیر قرار گرفتند ؛ شونه به شونه ی هم مظلوم قدم برداشتند؛همراه مظلوم بودن در مقابل ظالم بودن سختی و مشکلات دارد؛ مشکلاتش هم بارها و بارها دیده ایم 


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  افزود : از ترورهایی که انجام دادند این دشمنی ما ما دیروز و امروز نیست ؛ یک جنگ تمام عیار ؛ جبهه ی کفر و جبهه ی اسلام است ؛ اسلامِ نابی که با حرکتِ انقلابیِ امامِ راحل شکوفا شد و مسیر تمدنی را در پیش گرفت ؛ راهِ مسیرِ غربی ها و آمریکایی ها را دچار مشکل نمود ؛ آنها آمدن شروع کردن جنگ همه جانبه ایی راه انداختن که امروز ما به آن می گوئیم جنگ ترکیبی ؛ یعنی هم از لحاظ اقتصادی کشور را تحت فشار قرار دادن ؛ صهونیست های داخلی ؛ پیاده نظامشون در داخل ؛ کسانی که مردم را تحت فشاراز لحاظ اقتصادی قرار می دهندکه نمونه های مختلف آن را شما در ذهنتان دارید و نیاز به بیانش نیست .آشوبهایی که گاها به بهانه های مختلف رقم می زنند و به بهانه های مختلف شروع می کنند آسایش مردم را به هم زدن همش بهانه است  ؛ همان سال 88 شعار دادند و به بهانه ی رأی آمده بودن و در آخر گفتند بهانه ی ما اصل نظام است؛ اینها دنبال قصه ی اسلام هستند حتی نه انقلاب اسلامی ؛ چون انقلاب اسلامی داعیه دار اسلام ناب محمدی(ص) است؛ اینها اصل اسلام را نشانه گرفته اند .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه خاطر نشان نمود : آنها یک جنگ دیگر هم دارند ؛ جنگِ روایتگری و تحریف ؛ همان چیزی که رهبر عزیز ما فرمود :« مراقب باشید جای قاتل و شهید عوض نشود » این اتفاقات امروز نیستند ؛ این اتفاقات مال خیلی قبل است ؛ از زمان امیر المؤمنین هم بوده ؛همانجایی که امیرالمؤمنین وقتی می رفت خانه ی آن زنی که شوهرش را از دست داده بود ؛ برای آن زن نان درست می کرد ؛ بعذ آن زن شروع می کرد به امیرالمؤمنین توهین کردن امیرالمؤمنین گفت چی شده؟ داستان را برایش گفت و می گفت علی مسئول است در حالی که امام علی(ع) اصلا مقصر نیست  ؛ از خانه ی خودش می آمد و از فرزندانش نگهداری می کردو نان می پخت ؛ این علی است که این کارها را انجام می دهد و داستانهای مختلفی که وجود دارد ؛ در این عصری که ما حاضریم ؛ جنگِ تمام عیال اسلام و کفر است ؛ ببینید یک لحظه تحمل نمی کنداز اینکه تعدی بکنند به مردم , این جیش الظلمی که به سیستان و بلوچستان رفتند , این گروگان هایی که گرفتند نه مردم بودند؟ اینها حکومت را گرفته بودن یا مردم را گرفته بودند ؟ اینهایی که می آیند آسایش را به هم می زنند آسایش کی را به هم می زنند؟مردم را ؛ آنهایی که دارو را تحریم می کنند و اجازه نمی دهند داروهای مورد نیاز بیماران وارد شود ؛ کی رو دارند تحریم می کنند؟ مردم را ؛ آنهایی که وضع اقتصادی را خراب می کنند ؛ کی را دوچهار مشکل می کنند ؟ مردم را . «امروز قصه ی فلسطین عزت و شرف ماست , دفاع از امنیت ماست ؛ نا امن ترین منطقه ؛ منطقه ی غرب آسیاست که آن هم دلیلش حضور رژیم غاصب صهیونیست است . این لکه ی ننگ باید از این محدوده حذف شود .»        

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده در پایان خطبه ی اول به دو نکته اشاره کرد و گفت : اول خطاب به صهیونیست ها و آمریکای جنایتکار بگویم و آن این است که اگرشما تمامِ کودکان غزه را از بین ببرید ؛ یک موسی باقی خواهد ماندکه فرعون را به خاک مظلت خواهد کشاند و نکته ی دوم در این تعدی های اخیری که رژیم غاصب صهیونیستی صورت داده مخصوصا شهادت سرداران عزیزمان سردار زاهدی و سردار رحیمی که کونسولگری ایران اسلامی را در سوریه هدف قرار داد ؛ خواست مردم گرفتن انتفام است و قطعا این اتفاق رقم خواهد خورد شک نکنید ولی انتفام این نیست که چندتا موشک روانه ی فلسطین اشغالی شود یا شهرک های صهونیست زده شود خیر انتقال بالاتر از این حرفاست ؛ من این را بگویم دیشب دیشب داشتم رصد می کردم تیوت های عبری که صهونیست ها داشتند رد و بدل می کردند ؛ یه چیز جالب دیدم ، شبکه های خودمان هم امروز صبح روی آن کار کردند ؛ یکی از این کاربران صهیونیستی مطلبی را نوشته بود « از اوج لذتی که ایرانی ها دارند از ترس ما می برند گمان می کنم انتقال را پنج سال طول بدهند که ما در همین فشار و در همین سختی باقی بمانیم .» اینها شب خواب ندارند ؛ تمام فروشگاه ها را خرید کرده اند ؛ همراه با لوازم به پناهگاها رفته اند ، کسی در خانه ها وجود ندارد ؛ هرکه با آل علی در افتاد ورافتاد، ریشه تان کنده خواهد شد برای از بین رفتن عجله دارید؟ عجله نکنید ؛« چنان شخم زده شود سرزمین اشغالی که اثری از نام اسرائیل در نسل های ما باقی نماند. » خدایا بار پروردگاراعاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر عنایت بفرما ـ ما را از یارانواقعی اش قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب ما را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرما ـ خدایا صهیونیست را الان نیست و نابود بگردان ـ مردم مظلوم غزه نصرت و رهایی از دستان صهیونیست عطا بفرما .      

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه ی خطبه ی دوم به راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان تقوا  اشاره کرد و گفت : تقوا یعنی همین کاری که امروز شما انجام دادید ؛ امروز با زبان روزه آمدید ، حمایت کردید از مردم عزیز غزه و فلسطین ان شاءالله به حق این قدم هایی که شما برداشتید ؛ به این روزه ایی که شما هستید ؛ به این عبادتهایی که داشتید ؛ به حق آقاامیرالمؤمنین ؛ خداوند عالم نصرتش شامل حالِ مرذم مظلوم غزه بشود و از زیر ستم مستکبرین عالم رهایی پیدا بکند ؛ کلری که دست ماست این است .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به جریان عبدالمطب اشاره کرد و خاطرنشان نمود :  «ابرهه» از فرماندهان سپاه نجاشی بود كه پس از كشتن «اريات» بر تخت حکومت نشست و کلیسای بزرگی ساخت. او تصميم گرفت تا کعبه را تعطیل کند؛ اما چون مردم حجاز کلیساي بزرگ او را آتش زدند، برای گرفتن انتقام و نابودي كعبه و جذب درآمد اقتصادی با سپاه بزرگی به سوي مکه به راه افتاد. به مردم مکه پیام داد که شهر را ترک کنند. «عبد المطلب» که مي دانست قدرت مقابله با سپاه ابرهه را ندارد سفارش كرد كه همه به کوه ها پناه ببرند. در اين هنگام، پرندگانی در آسمان ظاهر شدند و با سنگ هايي در منقار و چنگال، به سپاه ابرهه حمله کردند، و همه لشكرش را نابود ساختند. مقارن تولّد پيامبر گرامي اسلام(ص) داستان «اصحاب الفيل» رخ داد. گويا خداوند مى خواهد هشدار دهد كه در آينده نزديك شخصى از سرزمين مكّه ظهور خواهد كرد و اين خانه مقدّس را احيا نموده، و جهان را مملوّ از ايمان و محبّت و دوستى مى كند. داستان اصحاب الفيل به طور فشرده در سوره هاى فيل و قريش آمده، كه خلاصه اين ماجراى عبرت آموز به شرح زير است: «ذونواس» پادشاه ستمگر يمن كه يهودى شده بود مردم را اجبار به پذيرش آيين يهود مى كرد و به همين منظور به نجران آمد و گودال هايى از آتش آماده ساخت، و هر كس در برابرش مقاومت مى كرد او را روانه آتش مى كرد. «قرآن» از این ماجرا به عنوان «اصحاب الاخدود» یاد می کند. خلاصه اینکه: يك نفر از اين مسيحيان به روم نزد قيصر رفت و ماجرا را گزارش داد و قيصر به نجاشى پادشاه حبشه دستور سركوبى ذونواس را صادر كرد. نجاشى لشكرى به فرماندهى «اريات» به نجران اعزام كرد كه ابرهه يكى از فرماندهان رده پايين آن لشكر بود. لشكريان نجاشى بر ذونواس حمله كرده و او را كشته و لشكريانش را شكست داده و بر نجران حاكم شدند و آيين مسيحيّت جايگزين آيين يهوديت شد. ابرهه كه فردى جسور بود و داعيه سلطنت داشت با كمك عدّه اى از لشكريان، اريات را كشت و اعلان حكومت كرد. خبر به نجاشى رسيد. بسيار ناراحت شد و تصميم گرفت لشكرى براى سركوبى ابرهه به نجران بفرستد. ابرهه موهاى خود را تراشيد و آن را به همراه مقدارى از خاك نجران براى نجاشى فرستاد. يعنى من سرسپرده و همچون خاك تسليم تو هستم. نجاشى وقتى ديد ابرهه تسليم اوست او را رها كرد و وى سلطان يمن شد. ابرهه به منظور اينكه خدمت چشم گيرى به آيين مسيحيت كند كليساى بزرگ و مهمّى ساخت و مبلّغين فراوانى به اطراف فرستاد تا مردم را به آئين مسيحيت دعوت كنند و كليساى مذكور را ترويج نمايند. وى كم كم به اين فكر افتاد كه كعبه را تعطيل نموده و همه مردم را به سمت كليساى خود جذب نمايد.

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : عرب هاى حجاز از اين تصميم ابرهه بسيار ناراحت شدند؛ زيرا آبرو و شرف خود را در گرو كعبه مى ديدند، به همين جهت، توسّط عدّه اى كليساى مورد نظر را آتش زدند تا ابرهه از تصميم خود منصرف گردد. امّا پادشاه يمن بسيار عصبانى شد و بر تصميمش استوارتر شد. او با اين كار سه هدف را دنبال مى كرد: 1 ) ـ  انتقام. 2 ) ـ  انتقال مركزيّت سياست جزيره ی العرب از مكّه به يمن. 3 ) ـ  جلب و جذب درآمدهاى سرشار اقتصادى ناشى از سفر زوّار خانه خدا به مكّه مكرّمه. بدين منظور لشكر عظيمى تشكيل داد و هر كس كه مى توانست را با خود همراه كرد و چند رأس فيل نيز همراه خود آورد تا به وسيله آنها ساكنان مكّه و حجاز كه فيل نديده بودند را به وحشت بيندازند و به اصطلاح امروزى ها جنگ روانى ايجاد كند. آنها به سمت مكّه حركت كردند تا به نزديكى مكّه رسيدند. در نزديكى مكّه گله شترى را مشاهده كردند كه بالغ بر 200 شتر بود آنها را براى تغذيه لشگريان مصادره كردند. سپس ابرهه شخصى را به شهر مكّه فرستاد تا بزرگ شهر و رئيس مردم مكّه را با خود بياورد. او به همراه عبدالمطلّب(1) بازگشت. عبدالمطلّب مردى درشت اندام، نورانى، با ابهّت، شجاع و سخنور بود. هنگامى كه ابرهه او را ديد تحت تأثير جذبه و ابهّت وى قرار گرفت و از تخت فرود آمد و بر زمين نشست و عبدالمطلّب را در كنار خود نشاند و خطاب به وى گفت: آيا تو بزرگ مكّه اى؟ فرمود: چنين مى گويند. گفت: قصد ما ويران كردن كعبه است؛ امّا كارى با مردم مكّه نداريم و نمى خواهيم خون آنها را بريزيم. به مردم بگو از شهر خارج شوند تا آسيبى نبينند. سپس اضافه كرد: آيا حاجت و درخواستى ندارى؟ فرمود: لشكريانت شتران مرا مصادره كرده اند، دستور بده آنها را به من بازگردانند. ابرهه از اين درخواست متعجّب شد و گفت: در ابتداى ملاقات، تو را انسان بزرگوار و با شخصيّتى يافتم، امّا با اين درخواست در نظر من كوچك شدى؛ زيرا تصوّر كردم از من خواهى خواست كه از تخريب كعبه خوددارى كنم! عبدالمطلّب در پاسخ سخنان ابرهه سخنى گفت كه او را تكان داد. فرمود: «أَنَا رَبُّ الْإِبِلِ وَ لِهَذَا البَيْتِ رَبٌّ يَمْنَعُهُ؛ /// من صاحب شترانم، و كعبه صاحبى دارد كه آن را حفظ مى كند». سپس شترانش را تحويل گرفت و به مكّه بازگشت و به مردم گفت: ما توان مقابله با لشكريان انبوه ابرهه را نداريم؛ آنها انسان هايى خشن و درصدد انتقام هستند. همه به كوه هاى اطراف پناه ببريد. سپس خود به كنار كعبه رفت و دست به دعا برداشت. آرى در مشكلات بايد دعا كرد، كه دعا كليد حلّ مشكلات است. مخصوصاً در زمانها و مكان هايى كه مظان اجابت دعاست مانند ماه مبارك رمضان، و در جوار خانه خدا، و در شب هاى قدر و مانند آن، بايد براى مشكلات فردى و اجتماعى و داخلى و خارجى جهان اسلام از قدرت لايزال الهى استمداد جست. عبدالمطلب نيز به همين منظور در كنار خانه خدا دست به دعا برداشت و اشعار معروفش را خواند: «لا هُمَّ إِنَّ الْمَرْءَ يَمْنَعُ رَحْلَهُ فَامْنَعْ رِحالَكَ  لا يَغْلِبَنَّ صَلِيبُهُمْ وَ مِحالُهُمْ أَبَداً مِحَالَك!جَرُّوا جَمِيْعَ بِلادِهِمْ وَ الْفِيْلَ كَىْ يَسْبُوا عِيالَكَ  لا هُمَّ إِنَّ الْمَرْءَ يَمْنَعُ رَحْلَهُ فَامْنَعْ عِيْالَكَوَ انْصُرْ عَلى آلِ الصَّلِيبِ وَعابِدِيهِ الْيَوْمَ آلَكَ /// خداوندا! هر كس از خانه خود دفاع مى كند، تو [هم] خانه ات را حفظ كن! هرگز نيايد روزى كه صليب آنها و قدرتشان بر نيروهاى تو غلبه كنند. آنها تمام نيروهاى بلاد خويش و فيل را با خود آورده اند تا ساكنان حرم تو را اسير كنند. خداوندا! هر كس از خانه خود دفاع مى كند، تو [هم] خانه ات را حفظ كن. و امروز ساكنان اين حرم را بر آل صليب و عبادت كنندگانش يارى فرما». سپس عبدالمطلّب يكى از پسرانش را فرا خواند و به او فرمود: ما به همراه مردم در شكاف كوه ها پنهان مى شويم. تو بر فراز كوه ابوقبيس برو و از اقدامات لشگريان ابرهه به ما گزارش بده. او طبق فرمان پدر به محلّ مأموريت رفت تا گزارش دهد. به ناگاه ابر سياهى را مشاهده كرد كه از سمت درياى احمر به سوى مكّه در حركت بود. اين مطلب را به پدر گزارش داد. عبدالمطلّب از شنيدن اين خبر خوشحال شد و تبسّمى كرد و گفت: نشانه هاى امداد الهى و پيروزى نمايان شد.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در پایان این بخش از حطبه ی دوم گفت : آرى آن سياهى، ابرِ سياه نبود؛ بلكه انبوهى از پرندگان بودند كه از سوى پروردگار براى نابودى سپاه ابرهه مأموريّت داشتند. ابرهه جهت تخريب خانه كعبه فرمان حمله به مكّه را صادر كرد. خداوند هم به لشكريانش دستور داد تا لشكريان ابرهه را نابود كنند. «قرآن مجيد» در سوره فيل مى فرمايد: «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ»؛ (آيا نديدى پروردگارت با فيل سواران (لشكر ابرهه كه براى نابودى كعبه آمده بودند چه كرد؟)، «أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ/// آيا نقشه آنها را در ضلالت [و تباهى] قرار نداد؟»، «وَ أَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْراً أَبَابِيلَ/// و بر سر آنها پرندگانى را گروه گروه فرستاد». برخى تصوّر مى كنند كه نام آن پرندگان «ابابيل» بود، در حالى كه ابابيل وصف آنهاست نه اسم آنها. به هر حال ابرهه و لشكريانش ناگهان با تعداد فراوانى از پرندگان روبرو شدند كه جثّه هر كدام به اندازه يك پرستو بود و اين مطلب باعث ترس و وحشت آنها شد. «تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِّنْ سِجِّيلٍ»؛ (كه با سنگ هايى از گِل متحجر، آنان را هدف قرار مى دادند). هر پرنده اى سه سنگ كوچك هر كدام به اندازه نخود همراه داشت يكى در منقار و دو تا در چنگال ها، و نشانه گيرى دقيقى نيز داشتند هر سنگى براى نابودى يك سرباز كافى بود بنابراين هر پرنده اى مأمور نابودى سه نفر بود! در ضمن سنگ هاى مذكور علاوه بر كوچكى، سفت و محكم هم نبود؛ بلكه چيزى بين سنگ و خاك بود، امّا اثر تخريبى عجيبى داشت كه در آيه بعد به آن اشاره شده است. توجّه فرماييد: «فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَّأْكُولٍ/// سرانجام آنها را همچون كاه خورده شده [و متلاشى] قرار داد». سنگ هاى پرندگان مذكور روى سر هر كس مى افتاد آن را سوراخ مى كرد و وارد بدنش مى شد و گويا آن را منفجر و متلاشى مى كرد. اين صحنه، وحشت عجيبى بر لشكريان ابرهه مسلّط كرد، آنها هدف اصلى را رها كرده و هر كس به منظور نجات جان خود پا به فرار گذاشت؛ امّا پرندگان فراريان را نيز تعقيب و به مجازات عملشان مى رساندند. همه سپاهيان جز تعداد اندكى، كه بايد زنده بمانند و خبر اين حادثه معجزه آسا را براى ديگران ببرند، كشته شدند. ابرهه نيز از سنگ هاى پرندگان در امان نماند قسمتى از بدنش متلاشى شد امّا خداوند او را زنده نگه داشت.پادشاه يمن با بدن مجروح سوار بر مركب شد. عجيب اينكه مَركبها به سمت كعبه حركت نمى كردند؛ امّا در مسير خلافِ جهتِ كعبه با سرعت راه مى رفتند؛ چرا كه پرنده ها، سنگريزه ها و حتّى مَركب فيل سواران همگى مأموران الهى هستند. ابرهه به صنعا پايتخت يمن رسيد و داستان را براى اطرافيان خود نقل كرد تا همگان عبرت بگيرند و در مقابل اراده پروردگار قد عَلَم نكنند.

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  مجددابه راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و اظهار داشت : الحمدالله مردم عزیز و شریف ایران در اقصی نقاط این تکلیف را انجام دادند و البته امسال همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند : قطعاخیزش جهانی نسبت به این اتقاق رقم خوهد خورد ولی منتظریم ابابیل های خدا بر سر این صهیونیست ها فرود بیارند آن گل ها را و آنها را از بین ببرند؛حورد و نابود بکنند که قطعا این اتفاق خواهد افتاد .

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک گفت و اظهار داشت : ان شاءالله که خداوند عالم نصیب همه ی ما بکند که در عید سعید فطر جز کسانی باشیم که جایزه گیرمان بیاید ؛ آن مؤمنین و روزه داران واقعی جایزه ی خود را در این فطر از خداوند عالم درخواست می کنند .

وی افزود : هفته زکات فطره است که واجب است ؛ میزان فطریه هلال ماه روئت شد وجوع آن اعلام می شود که همه باید در اول وقت زکات فطره را جدا بکنند چیزی که بیان شده قوت غالب است و به تعبیر فقهای ما فرمودند شما هم می توانید بالاخره گندم را حساب کنید هم می توانید برنج را حساب کنید برنج ایرانی یا برنج خارجی در ید ودتان است قیمکتش هم چیزی که بیان شده آیت الله سیستانی فرمودند 70 تومان گندم یرخی از علما گندم را هر کیلو 65 تومان اعلام فرمودند و برنج هم از 130 تومان خارجی تا 50 توان ایرانی بیان شده هر چند قیمت ها متفاوت است بستگی دارد که کی چی می خورد وقتی که خدا کردیدبه دست مستمند برسانید .  خدایا بار پروردگاراعاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر عنایت بفرما ـ ما را از یارانواقعی اش قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب ما را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرما


از دیگر برنامه های این هفته می توان به « قرائت زیارت آل یاسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطره ی شهدای شهرستان شوش از 18الی 24فروردین  ماه را گرامی داشت ؛  شهدایی نظیر « شهید مرید زنده سر ـ شهید داخل حمیدی ـ شهید عبید چنانی  ـ شهید مکیه زاعی ـ  شهید حسن کعبی آل کثیری ـ شهید کریم زیخانی ـ شهید غلام عمله ـ شهید نعیم زارعی ـ شهید حسین بیت سالم  و شهید حسن نجاتی »


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست