04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۱۲۰5067

تربیت اقتصادی

به قلم ـ استاد جعفر دیناروندمسئول سواد رسانه ای کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع)

اقتصاد،علم آگاهی های مالی، تولیدی، محاسباتی و دخل وخرج روزانه است.این برداشتی است که مردم از این واژه دارند.شاید موارد گفته شده غلط نباشند اما اقتصاد فراگیر تر از این هاست.

علمی است که در سطوح بالای دانشگاهی مورد کنکاش و مو شکافی قرار می گیرد و تاثیر آن در معادلات اجتماعی، به قدری جدی گرفته شده، که، بعضی از نظریه پردازان، آن را زیر بنا می دانند.پس، در آمد زایی، یک روش اقتصادی است.کشورهای مختلف سلطه گر از روش تحریم ها،که دقیق، اقتصادی است ،سو استفاده ی سیاسی می کنند.

با این حال، جامعه به محاسبات اقتصادی نیازمند است لذا، تخصص اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد. در زندگی روزمره و فعالیت های شغلی نیز، از این علم به عنوان راه گشا، استفاده می شود.سود و زیان در مخارج، وام گیری برای خرید خانه،خرید های اقساطی و استفاده از تسهیلات، به اطلاعات اقتصادی نیازمند است که متاسفانه بسیاری از مردم از آن بی خبرند.

عوامل موثر بر اقتصاد کدامند؟نقدینگی چه تاثیری بر بازار دارد؟تولید در مقابل مصرف چه نقشی ایفا می کند؟چه اندازه باید خرج کرد؟این ها موارد اقتصادی زندگی روزمره است. از طرفی، آموزش و تربیت، با آدمیت، در هم آمیخته است. تربیت می خواهد که انسان به جوهره ی خود نزدیک تر شود. نزدیکی به این جوهره، باعث، ازبین بردن مشکلات می شود.این نیاز در یک زمینه نیست.در اقتصاد که یک علم انسانی است،تربیت جایگاه خاصی پیدا می کند. بسیاری از خانواده ها هنوز در مورد میزان پول توجیبی فرزندان خود، آگاهی کامل را ندارند.


 ربیت اقتصادی، آنگونه تربیتی است که با ایجاد آن، فرد دچار مشکلات مالی کمتری می شود.این روش تربیتی، به دنبال ساختن افرادی است که می دانند کی،چگونه و به جه میزان خرج کنند. بلند پروازی بر اساس توانایی ها صورت می گیرد و فرد، درست خرج کردن را می پذیرد.

انسان تربیت یافته اقتصادی،  ولخرجی را یک بیهودگی می داند.او می داند که حرکات اقتصادی او بر کل کشور اثر می گذارد.تولید را با مصرف مقایسه می کند. در میان تربیت یافتگان اقتصادی، گرانی و ارزانی، در دست سرمایه داران، رقم نمی خورد.

در تربیت اقتصادی، این باور وجود دارد که همه باید استفاده کنند.این نوع تربیت به هیچ عنوان این را نمی پذیرد که مخارج بیشتر، حق اقلیتی خاص باشد.این تفکر، انسانی نیست.اینکه مراحل تربیت اقتصادی کدامند؟قابل بررسی است.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست