05092024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۵۳۱1128

خطیب جمعه شوش گفت : در عقب ماندن شهر، خودمان مقصریم

داریوش پارسا ـ خبرنگار شوش نیوز

روز جمعه 30 مرداد 1394 هم چون هفته های گذشته نماز سیاسی عبادی جمعه با حضور اقشار مختلف مردم و نیروهای نظامی و انتظامی در مصلای نماز جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام برگزار شد .

 

 

 

 

 امام‌ جمعه شوش با بیان اینکه باید شهروندان، دغدغه های شهری داشته باشند، گفت:‌ باید جلوی برخی عوامل نادان در بی حرمتی به مهمانان مسئول کشوری گرفته شود تا تجربه اهانت به وزیر بهداشت دیگر تکرار نشود.

 

آیت الله محمد إمام، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی به سنت پیامبر اکرم(ص) و تبریک بمناسبت دهه ی کرامت، اظهار داشت: ماه ذی العقده در واقع ماه امام رضا است به نحوی که آغاز این ماه با ولادت خواهر ایشان، حضرت معصومه سلام الله علیها رقم خورده و با ولادت شاه چراغ احمد به موسی الرضا و  ولادت امام رضا علیه اسلام ادامه پیدا می کند.

 

وی در ادامه به بیان صفات برجسته شاه چراغ پرداخت و افزود : این شخصیت بزرگ هزار نفر را در راه خدا آزاد کرد و در واقع انفاقش این بود که برده ها را آزاد می کرد.

 

امام جمعه شوش در ادامه به دلایل ولیعهدی اما رضا علیه السلام اشاره کرد و یاد آور شد : اهداف مأمون از پیشنهاد ولیعهدی به امام این بود که قیام علویان را خاموش کند؛رضایت شیعیان را جلب کند؛ قدرت عباسیان را تحکیم کند و به خلافت خویش مشروعیت ببخشد؛ و بر کفاره های جرم های پدرش هارون سرپوش بگذارد؛ امام را تحت کنترل خویش در آوردو ایشان را از مردم جدا کند و از طرف دیگر نیز جایگاه امام را از امامت به یک توجیه گر اعمال، تبدیل کند.

 

آیت الله محمد إمام اضافه کرد :  در مقابل امام رضا علیه السلام نیز اهدافی از پذیرفتن ولیعهدی داشتند که در واقع خواستند که در این مقام جرائم بنی عباس را به مردم نشان دهند و حقانیت إمامت را از زبان مأمون به مردم بیان کنند.هدف دیگر امام تدارک مناظراتی با ادیان مختلف بود در حالی که با گوشه گیری این مناظرات به انجام نمی رسید که البته با این مناظرات بود که تعداد زیادی از ادیان دیگر مسلمان شدند.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رضوی در آستان دعبل خزاعی شوش، از مردم دعوت کرد تا امشب در این جشنواره برای تعظیم شعائر دینی حضور پیدا کنند.

 

امام جمعه شوش اضافه کرد : دعبل خزاعی، این شاعر زبر دست امام که صرفا تنها شاعر نبود بلکه زبانش مثل شمشیر بران مالک اشتر برای امام رضا بود.

 

محمد إمام با تسلیت بناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج طعمه سعد آل کثیر ، گفت: این عالم ربانی از پیش از انقلاب تاکنون خدمات زیادی را به کشور و اسلام رسانده است. در واقع ایشان ضمن مبارزه با طاغوت, در حوزه تدریس و حل مشکلات مردم هیچ کوتاهی ای نکرد.

 

إمام ادامه داد : مرحوم حاج شیخ طعمه، دو فرزندش را در راه خدا تقدیم کرد و در این راه بسیار صبور و شکیبا بود.


 

وی همچنین به سالروز جهانی مسجد و تاریخچه آن اشاره کرد و اظهار داشت : مسجد ظفیت بالایی دارد که استفاده از این ظرفیت با احیای جایگاه واقعی آن که همان جایگاه زمان پیامبر است، محقق می شود.

 

امام جمعه شوش اضافه کرد : کسانی ناراحت هستند که چرا در مساجد  پایگاه است در حالی که نمی دانند در زمان پیامبر بزرگ اسلام، مسجد محل نظامی بود و برای دفاع از اسلام تدابیر جنگی در آن اتخاذ می شد.

 

محمد امام در ادامه با بیان اینکه مسجد در زمان پیامبر محل تربیت کل خانواده نیز بود، گفت : مسجد در آن زمان محل تعامل اجتماعی و کمیته امداد بود و به عبارتی بعنوان مکانی برای کمک به فقرا به شمار می رفت. اما متاسفانه در دوران طاغوت شرایط مسجد عوض شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر حضور در مسجد از ساختن مسجد با ارزش تر است، از تمام مردم و هیئت امنای مساجد خواست تا دست به دست، جایگاه واقعی مساجد را احیا کنند و عزت آن را برگردانند.

 

آیت الله محمد امام با اشاره به اهمیت بالای جایگاه پزشک و پزشکی در اسلام و وجود یازده هزار حدیث طبی، خاطرنشان کرد :پیامبر اسلام به امر پزشکی اهمیت زیادی می دادند بطوریکه حتی در جراحی آپاندیس نیز درمانی برای این عارضه بیان فرموده بودند.

 

خطیب جمعه ی شوش افزود  : طب اسلامی در واقع از طب سنتی و طب شیمیایی جامع تر و کاملتر و کم هزینه تر است بطوریکه در آن برخلاف طب های دیگر، برای تمام بیماری ها علاج وجود دارد و عوارضی در درمان این نوع طب نیز وجود ندارد.

 

امام جمعه شوش در پایان خواستار توجه و اهمیت  به مسائل فرهنگی شد و از مردم خواست تا به دغدغه های شهری بیشتر توجه کنند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست