05052024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۶۲۲4479

از تنها سینمادار دیجیتال شوش تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  به مناسبت روز ملی سینما  از محمد ضمدی هنرمند با اخلاق  و تنها سینمادار دیجیتال شوش با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10 صبح روز دوشنبه 22 شهریورماه 1400 به مناسبت روز ملی سینما هم زمان با «روز گرامیداشت برنامه نویسان»  طی مراسمی با رعایت پروتکل های بهداشتی از محمد ضمدی هنرمند و تهیه کننده ی برنامه های شاد و مفرح و تنها سینمادار دیجیتال شهرستان شوش با حضور دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی  ، رضا ذاکری کارشناس فرهنگی اداره با اهدا لوح تقدیر  تجلیل به عمل آمد .

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در این راستا گفت :اساسا هنر قبل از تولد فرزند هفتم آن در ایران ؛ سابقه و جایگاه تاریخی والایی داشت و مورد توجه سلاطین و پادشاهان نیز بود. همین سینما و دوربین و تصویر شاید اگر مورد توجه ناصرالدین شاه قرار نمی‌گرفت، صنعت سینما به این زودی در کشور پا نمی‌گرفت. اگرچه او از سر تفنن و برای تفریح و سرگرمی یا کنجکاوی خویش دوربین را به ایران آورد اما این دوربین و قاب و پرده ، راه خود را در خاک این کشور پیدا کرد و با اینکه مسیری پر فراز و نشیب را طی کرد اما توانست به جایگاه واقعی خوددست یابد و روی ریل خود قرار بگیرد.


وی افزود : اینکه سینما چه مسیری را در کشور ما طی کرده ، خارج از حوصله ی این مصاحبه است اما روز سینما بهانه ای است تا به این بیاندیشیم که اکنون سینمای ما در کجای تقدیر تاریخی خود قرار دارد و ظرفیت ها وظرافت های آن را بار دیگر مورد بازنگری و سنجش قرار دهیم. سال هاست که می گویند ؛ «حال سینمای ما خوب نیست اما با همه ی اینها در همین سال ها شاهد موفقیت های سینمای ایران در عرصه بین المللی بودیم که مهمترین آنها دریافت ۲ اسکار بوده است. جایزه هایی که اعتبار سینمای ما را در سطح جهانی تثبت کرده است. »اما بحث ماوضعیت سینما در شهرستان شوش است ، شهرستانی که در حال حاضر عملا سینما آزادی آن سال هاست که تعطیل شده و سینمای منطقه ی صنعتی هفت تپه هم با تغییر و تحولات مدیریتی سال هاست که تعطیل شده و فعالیت های دیگری در مکان سینما اجرا می شود .

دکتر عارف در پایان  افزود : اما فردی به نام محمد ضمدی با پیگیری ها و دوندگی هایی که داشته توانسته است برای شهرستان شوش امتیاز سینمای دیجیتال را بگیرد البته اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حمایت ها و نامه نگاری های خود را در این راستا با اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان داشته است .

محمد ضمدی پس از دریافت لوح تقدیر از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی کوتاه به شوش نیوز  گفت : بسم الله الرحمن الرحیم ، بنده محمد ضمدی هستم ، فعال فرهنگی و هنری از سال 1388 با هنر هفتم وارد تالار نیایش اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش شدم و با «تولید کلیپ های کوتاه ، فیلم های کوتاه و مستند » فعالیتم را آغاز نمودم، اگر به یاد داشته باشید تالار نیایش  تازه کار خود را شروع کرده بود یک پرده ی فابریک سینما داشت ، آن زمان یک سری فیلم های کوتاه دفاع مقدسی و یا عاشورایی تولید می کردیم و بعد و از طریق همین پرده به مناسبت های مختلف  اکران می شد ؛ چند کار طنز تحت عنوان مناظره های انتخاباتی  تولید کردیم .

 

وی افزود : به مرور زمان رایزنی های خود با اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش شروع کردم و با توجه به اینکه تنها سینمای این شهر یعنی سینما آزادی با مالکیت  سلطان زاده تعطیل شده است احساس کردم نیاز به یک تحرک می باشد تا بتوانیم این خلع را پر کنیم لذا با روابط خوبی که با اداره ی کل و شخص ناصر چنانی معاونت هنری و امور سینمایی اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان داشتم  صحبت های لازم را داشتم و حتی چندین جلسه به سینماهای اهواز رفتم و با نحوه ی زمان  اکران فیلم ها از نزدیک آشنا شدم و این را برای خود یک کسب تجربه می دانستم ، یک سری که به اهواز رفته بودم اولین بار بود که با سینما دیجیتال آشنا می شدم دستگاهی را به من نشان دادند که نسل جدید از سینماها می‌باشد که از فناوری فرمت‌های دیجیتال نرمالیزه برای اکران کردن فیلم‌ها استفاده می‌شود. برای اکران کردن فیلم در سینمایی دیجیتال از پروژکتورهای حرفه‌ای استفاده می‌شود که قادر به پخش فیلم‌های 3بعدی هم هستند.

 

محمد ضمدی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد : من از رسانه های بومی شوش انتظار دارم بعد از ماه صفر و به امیدخدا ریشه کن شدن کرونا در اطلاع رسانی اکران فیلم ها به عموم مردم همکاری کنند البته شوش نیوز و نیسم شوش قبلا در اطلاع رسانی ها همکاری داشتند اما مستمر نبود و من در اینجا اعلام می کنم هر نشریه ای که در اطلاع رسانی  اکران فیلم ها همکاری کند و لینک خبر را برای من ارسال نماید هر فیلمی که اکران شود  آن خبرنگار همراه با خانواده برای دیدن فیلم به صورت رایگان دعوت شخصی خودم خواهند بود اما اگر نشریه ای همکاری نداشته باشد قطعا ما هم این امتیاز را نخواهیم داد .در پایان  توسط دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش از محمد ضمدی تنها سینمادار دیجیتالی شوش با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد .


 

شایان ذکر است در این مراسم علاوه بر سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ؛ «رضا ذاکری کارشناس فرهنگی اداره ، رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی ، کریم ستاوی مسئول امور مساجد و قاسم لطیف مسئول دفتر سرپرستی اداره » حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست