04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۱۰۰۸4908

برخی از بازیگران نمایش حماسه 8 مهر59 دعوت به همکاری شدند

به قلم ـ عباس کرم الهی

با توجه به اینکه نمایش حماسه ی 8 مهر 59 یک نمایش فاخر ـ ارزشی ، تأثیرگذار و دفاع مقدسی می باشد و هدف مهمی را به دنبال خود دارد علاوه بر اینکه دستگاه هایی نظیر بنیاد حفط آثار و ارزرش های دفاع مقدس و سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) می بایست از این نمایش حمایت و پشتیبانی کنند ، بازیگران قوی و با تجربه ای باید برای شخصیت های این نمایش برگزیده شود .

به گفته ی عباس کرم الهی نویسنده و کارگردان این نمایش ،  « حماسه 8 مهر 59 » از چهار بخش تشکیل شده است ، بخش اول آن رزمندگانی هستند که به فرمانده ی غلامعباس قلاوند که با کسب اجازه از علی شمعخانی فرمانده ی وقت سپاه استان خوزستان به شوش آمده تا مانع ورود ارتش بعث عراق به شوش شوند که در واقع محور اصلی نمایش روی قسمت اول می چرخد .

برای نقش غلامعباس قلاوند ؛ « داریوش پارسا» که در نمایش مسیر عشق که از خاطرات سردار حشمت حسن زاده تولید شده بود و این هنرمند نقش سید رسول را بر عهده گرفت و به خوبی از عهده ی آن برآمد در نظر گرفته شده که امید است بتواند از عهده ی این نقش هم برآید .

«رضا حسن غلامعلی» که از خیلی وقت پیش آمادگی خود را برای کار در نمایش دفاع مقدسی اعلام کرده بود برای نقش برادر شهید صفر احمدی در نظر گرفته شده که ایشان در واقع اولین نفری است که برای پذیرفتن این نقش تقبل مسئولیت نموده است .


برای نقش « برادر غلامعلی یاحسن » هنوز متوانسته ام از نظر فیزیکی فرد مورد نظر خود را پیدا کنم  و امید است که در روزهای آینده  این شخصیت را بتوانم پیدا کنم اما برای شخصیت شهید « حسن درویشی » در نظر دارم از برادر «محمد دیناروند» کارشناسی هنری و امور سینمایی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئولیت امور انسانی کانون بسیج رسانه را نیز برعهده دارد دعوت به همکاری کنم  .

برای برادر علی که در این نمایش با نام مستعار ایفای نقش می کند و در واقع کوچکترین رزمنده بین مبارزان و لاوران شوشی است می خواهم از یکی از برادران بیسجی عضو کانون بسیج رسانه به نام «حسین حسینی مقام و یا همان حسین لالوند» دعوت به بازی کنم ، کسی که در این نمایش اسلحه اش گیر می کند و برای رفع اشکال در شدت درگیری با دشمن اسلحه به برادر غلامعباس می دهد و همین کار باعث می گردد که برادر غلامعباس بر اثر اصابت تیر تیربار دوشکا که بر روی تانک نصب شده است مجروح گردد و ...

این تیم دوازده نفر سه بازیگر خوش صدا دارد که هم دعا می خوانند ، ذکر مصیبت می خوانند و با نوحه خوانی دستها رزمندگان را قبل از حمله به بعثیون با سینه ها آشنا می کنند «حاج کاظم» را که قصد دارم به بازیگر باسابقه ی فرهنگی «کاظم شوهان» بسپارم ، نقش کربلایی قاسم را می خوام به « قاسم لطیف و یا حاج ناصر پیوست» پیشنهاد دهم که در این راه همچون کارهای گذشته به شهدا خدمتی کرده باشند و نقش «سید مصطفی» را قصد دارم به  «مصطفی کرمی بالنجانی »واگذار نمایم که این تیم نوحه خوان تکمیل و بدون نقص باشند .اگر خدا بخواهد در بخش چهارم این نمایش خودم « عباس کرم الهی» به عنوان «خبرنگار» به این جمع اضافه خواهم شد .


در روستای دوار یه شیرزن 50 ساله به نام «ننه یوسف »در روستا باقیمانده تا به رزمندگان خدمت رسانی کند که با هدایت و راهنمایی جمعی از برادران به روستای دوار منتقل می گردد تا در کنار شهیده فرحه دبات که مشغول نان پختن است ملحق می شود ، نقش ننه یوسف را در نظر دارم ار بین خانم ها « زیبا فلاحتی و یا فاطمه طرفی علیزاده» دعوت به همکاری نمایم .

در بخش دوم این نمایش که فرازی از فرمانده هان لشکر یک مکانیزه عراق را نشان می دهد « ماهر عبدالرشید فرمانده ی اشکر یک مکانیزه ی عراق ـ عبدالعظیم الشکرچی و  برزان تکریتی» سه شخصیتی هستند که قرار است از بین « محسن عیسی مزرعه ـ سید حسین موسوی ـ مرتضی اینانی اصل و عیسی کرملاچعب » سه نفر این شخصیت ها را بر عهده بگیرند .

و در بخش سوم که در بیمارستان یه دکتر به همراه دو پرستار مشغول مداوای غلامعباس قلاوند تا قبل از اعزام به تهران هستند در نظر داریم از سه نفر از بازیگران گروه دعوت به همکاری نماییم ، و آن سه نفر «هدی تمیمی به عنوان دکتر ـ هانیه تمیمی به عنوان پرستار اول و مریم بریسم به عنوان پرستار دوم » هستند که امیداست وقتشان برای همکاری در این نمایش فاخر خالی باشد .

در حال حاضر ما فقط یه بازیگر که تا حدودی تنومند باشد را برای نقش برادر غلامعلی یاحسن نیاز داریم که امید است این مشکل هم برطرف شود . البته در نظر داشتیم برای این نقش از میلاد دیناروند دعوت به همکاری کنیم اما چون در آژانس مشغول رانندگی می باشد لذا وقت خالی برای همکاری با ما را ندارد .

شایان ذکر است این نمایش علاوه بر اجرا در تالار نیایش برگزار می شود در صورت همکاری و همیاری بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) این نمایش می تواند همانند نمایش ستاره ی سرخ در محل همین حماسه ی 8 مهرسال59 با استفاده از انفجارات اجرا نمود که طبیعی تر جلو دهد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست