04292024دوشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۲۰۴۰۱4939

ما می توانیم ، برای اجرای نمایش حماسه ی 8 مهر 59 فقط اتحاد و همدلی نیاز است

فضیله آل کثیر ـ خبرنگار شوش نیوز

ساعت 21 پنجشنبه 1 تیرماه1402 فرصتی دست داد تا نویسنده و کارگردان نمایش حماسه ی 8 مهر 59 را به پلاتوی استاد سید جلال حسینی دعوت کنیم تا به سئوالات ما پاسخ دهد .

ـ استاد کرم الهی در ابتدا اگر صحیبتی دارید برای مقدمه بازگو نمائید .

بسم الله الحمن الرحیم ، با سلام و دورود به شهدای والامقام که هر چه داریم از آنهاست ، شهدای صدر اسلام ـ شهدای هشت سال دفاع مقدس ـ شهدای مدافع حرم ، شهدای نظم و امنیت ، شهدای جبهه ی سلامت ، شهدای هنرمندو شهدای خبرنگار و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العلی» ، باید بگویم هر وقت کاری به یاد و نام خدا آغاز شده خصوصا کاری که برای زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا بوده هیچوقت زمین نخورده و با کیفیت بالا انجام شده است و این کار هم هر چند برخی از بازیگران به خاطر حرف عده ای بعد از دو روز از کار کنار می روند ، باید گفت ، از این نامهربانی ها زیاد تجربه کرده ایم ، ممکن است کاری با تمرینات بیشتری به اجرا رسیده است اما هیچ وقت تعطیل نشده است .

ـ از بازیگران بی تغهد حرف زدی ، چجرا از روز اول از بازیگران باتجربه دعوت به همکاری نکردی که با چنین مشکلات مواجه نشوی ؟

روز اول من بازیگرانی برای این نمایش درنظر گرفته بودم که همه یک کوله بار تجربه داشتند و اگر بخواهم اسم ببرم باید به « رضا حسن غلامعلی ـ داریوش پارسا ـ قاسم لطیف ـ عباس زبید ـ زیبا فلاحتی ـ میلاد دیناروند ـ مصطفی کرمی ـ مهدی شوهانی ـ مسعود کرم الهی ـ اکرم ملائی ـ کوثر غزی  و...» دعوت به همکاری کرده بودم که یکی پیش از دیگری ما را تنها گذاشته و رفتند در حالی که خودشان می گفتند این کار ارزشی است و باید از بازیگران با تجربه  استفاده کنید ، اما هر کدام به دلایلی نیامدند  ، در این میان « کاظم شوهان ـ عبدالله شیری ِ عیسی بهرامی ـ سیدرحیم مجتبایی ـ حاج ناصر پیوست و پروانه مرادی»  از قدیمی ها در کنار تازه کارهایی همچون « اکبر بیلاوی ـ علی رضایی فرد ـ مصطفی کایدی ـ مهدی آل کثیر ـ حسین حسینی مقام وـ حمید حویزه و رحیم چنانی  » و با تجربه ای چون « قاسم حاصلی» دعوت ما را لبیک گفتند و در کنار برخی از بازیگران تازه کار ، تمرینات خود را شروع کردیم  و الان به خواست خدا کلیه ی بازیگران ما تکمیل هستند هر چند ده روز اول محرم بازیگران ما چون جز هیئت ها هستند و برخی هم برای موکب داری به کشور عراق می روند به صورت ناخواسته تمرینات کار در این ده روز تعطیل می شود ولی بعد از آن به صورت جدی تمرینات از سر گرفته خواهند شد .

ـ آیا کسی قصد داشته است چوب لای چرخ بگذارد ؟

اگر کسی بخواهد چوب لای چرخ یاد و پیام شهدا بگذارد ، شهدا خود این چرخ را به حرکت در می آورند و موانع را از سر راه بر می دارند ، پس بدانید کسی که با اخلاص برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر ی شهدا گامی برمی دارد ، خدواند حامی و پشتیبان اوست . به قول حضرت آقا ؛ یاد شهیدان باید زنده بماند، پیام شهیدان باید شنیده بشوداگر چنانچه این اقداماتی که ما می کنیم از این دو خالی باشد، فایده‌ای ندارد. به خاطر اینکه این کار را شروع کردید و انجام دادید و ان‌شاءالله به بهترین وجهی به پایان می رسانید.


شهادت از یک طرف معامله‌ با خدا است؛ آن صِدقی که هست، معامله‌ با خدا است: اِنَّ اللَهَ اشتَرى مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّة پس از یک طرف معامله‌ با خدا است. از یک طرف دیگر تأمین‌کننده‌ مصالح ملّی است؛ همان تقویت هویّت که گفتیم. شهادت فی‌سبیل‌الله مصالح ملّی را و منافع ملّت را تأمین می کند. همه در یک صف بودند، برای یک هدف شهید شدند؛ برای عزّت اسلام، برای عظمت جمهوری اسلامی، برای تقویت ایران، برای اینها شهید شدند، برای هدف واحدی شهید شدند. این، این اقوام را، این شهرها را، این مناطق را به هم گره می زند، به هم پیوند می دهد؛ خاصیّت شهادت است. آن جنبه‌ دینی‌اش که معامله‌ با خدا است، این جنبه‌ ملّی‌اش که پیوندزننده‌ بخش های مختلف کشور است، آن هم جنبه‌ اخلاقی که یادآور اخلاقیّات این کشور است.با این حساب بدانیداین کار  به مرحله ی اجرای عمومی خواهید رسید و حتی ما قصد داریم برای جشنواره هایی که در خور این نمایش هستند شرکت کنیم .

اجازه دهید بیشتر از این در مورد کار صحبت نکنیم تا زمانی که کار برای اجرا آماده شد به جز رئیس ، کارشناساسان اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی ، فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش کسی اجازره حضور در تمرینات را ندارد تا کار با کیفیت بالا برای اجرا آماده شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست