05012024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۱۲۱4741

فرمانده ی سپاه ناحیه شوش دانیال(ع) با خانواده شهید عباس نیسی دیدار نمود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال کیهانی

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامی داشت یاد و خاطره ی شهداء با خانواده ی شهید عباس نیسی دیدار و از این خانواده تجلیل نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 16 روز یکشنبه 21 فروردین ماه هم زمان با سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و به مناسبت ماه مبارک رمضان ، سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) با خانواده ی شهید عباس نیسی دیدار و گفتگو نمود .

سرهنگ ایمانی در این دیدار ضمن قبولی طاعات و عبادات خانواده ی شهید نیسی از درگاه خداوند سبحان ، به جایگاه شهید و شهادت اشاره کرد و گفت : شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه ی شریفه 169 از سوره ی آل عمران  قرآن کریم  که می فرماید:« و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون/// و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.»


فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) در ادامه به یکی از احادیث امیرالمؤمنین حضرت  امام علی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت امیرالمؤمنین فرموده است : «مؤمن شهید است» ، همچنین در آیه ی شریفه ی 19 از سوره ی حدید آمده است : «وَالَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ أُولَئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ  وَالشُّهَدَاءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَنُورُهُمْ  وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ /// و آنان که به خدا و رسولانش ایمان آوردند به حقیقت راستگویان عالمند و برایشان نزد خدا اجر شهیدان است، پاداش اعمال و نور ایمانشان را (در بهشت) می‌یابند. و آنان که کافر شده و آیات ما را تکذیب کردند آنها اهل آتش دوزخند.»


سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایمانی در بخش پایانی سخنان خود به معنای شهادت در فرهنگ دین مقدس اسلام اشاره کرد و یادآور شد :  شهادت در فرهنگ دین مقدس اسلام دو معنای متفاوت دارد: معنای خاص. که همان کشته شدن در معرکه و میدان جنگ در راه خدا است که دارای احکام ویژه ای در فقه اسلامی است. مثلاً می گویند: شهید نیاز به غسل و کفن ندارد، بلکه با همان لباس خونین دفن می شود. و معنای گسترده و عام. که انسان در مسیر انجام دادن وظیفه الهی کشته شود و یا بمیرد. پس هر کس در حین ادای وظیفه ای به هر صورت از دنیا برود، شهید است، چنان که در روایات اسلامی نیز آمده که چند گروه شهید از دنیا می روند:1 ) ـ کسی که در طریق تحصیل علم از دنیا برود.2 ) ـ کسی که در بستر از دنیا برود، ولی به حق پروردگار و پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله  و اهل بیت آن حضرت معرفت داشته باشد.3 ) ـ کسی که برای دفاع از مال خویش در برابر مهاجمان ایستادگی کند و کشته شود.بنابراین، کسانی که عقیده ی حق داشته و در مسیر حقیقت گام بر می دارند و در همین راه از دنیا می روند .در پایان با اهدا لوح سپاس از برادر بزرگوار شهید رضا نیسی تجلیل به عمل آمد .

شایان ذکر است در این دیدار « ستوان دوم حسن شاه حسینی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مجید بقایی حجت الاسلام محمد بیان مهر مسئول  فرهنگی حوزه  و طاهر ملیانی فرمانده ی پایگاه مقاومت روستای سید راضی» ، فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) را همراهی کردند .



Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست