05022024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۲۲۹3610

خطاب به آنهایی که شهدا را فراموش کرده اند ؛ بدانند زندگی همراه با امنیت خود را مرهون شهدا هستند

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

از ساعت 7:30 صبح روز چهارشنبه 29 اسفندماه1397 ، یادمان شهدای عملیات فتح المبین مملو از جمعیت بود ،  جمعیتی از سراسر ایران که بین آنها جمعی از خانواده های معظم شهدا حضور داشتند .

به گزارش شوش نیوز ؛ محرم خانپور  مادر دو شهید به نام « شهید نقی رضایی  19 ساله و شهیدحیدرعلی رضایی 18 ساله » از روستای طلوت شهرستان بابل از توابع استان مازندران که قاب عکس دو فرزند شهیدش را بر روی دستان حمل می کرد ؛ وقتی که خواستم به سراغش بروم تا از ایشان سئوالاتی بپرسم فردی گفت : «دیگر زمان شهید و شهادت گذشته است ، چرا به سراغ این مادر می روی و داغش را تازه می کنی ؟ به سراغ جوانان امروزی برو و با آنها مصاحبه داشته باش » با استفاده از بیانات گهربار مقام معظم رهبری به او گفتم ، وقتی که آقا می فرماید : « خانواده‌ی شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند؛ با هیچ قشر دیگری در انقلاب، این مجموعه قابل مقایسه نیستند. ارزش آن مادران و پدران، آن همسران و فرزندان و بازماندگان که حرمت خون شهیدشان را حفظ کردند و خودشان با صبرشان، با گذشتشان مظهر دیگری شدند از فداکاری در پیشبرد اهداف انقلاب، این است که یکی از مؤثرترین و نقش‌آفرین‌ترین عناصر کشورند. نمی خواهیم تعارف کنیم یا خوشامد بگوئیم؛ می خواهیم حقیقت مطلب آن چنان که هست، روشن شود...... اگر ما در زمینه‌های (((سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، آبادی کشور، عزت ملت ))) هر پیشرفتی در طول این سالها به دست آورده ایم ، مرهون فداکاری آن کسانی است که در بحرانی ترین روز‌ها و سخت‌ترین آزمون‌ها سینه‌هایشان را سپر کردند و رفتند در مقابل خطر ایستادند؛ هوشیارانه و صبورانه مقاومت کردند و جنگیدند.....برترینهاشان آن کسانی بودند که به شهادت رسیدند. شهدای زنده‌ی ما، این جانبازان عزیز هم در حقیقت شهیدند، این‌ها برترین هایند.» این جملات گهربار را گفتم و این جمله را هم اضافه کردم « جوانان  هم اگر قرار است آغازگر گام دوم انقلاب باشند ؛ هرآنچه که هست و نیست از برکت خون شهداست»پس دلیلی وجود ندارد که شهید و شهادت را فراموش کنیم و سپس با افتخار به سراغ آن مادر دو شهید رفتم .

بانو محرم خانپور که به همراه کاروان بسیج خواهرات روستای طلوت  به سرپرستی زلیخا آقاجانی به این سرزمین مقدس آمده بود با توجه به اینکه با گویش شیرین مازندانی حرف می زد لذا از دخترش امینه رضایی برای ترجمه استفاده کردم  .از این مادر پرسیدم شما مادر دو شهید والامقام هستی که از نظر سنی  فقط یک سال با هم فاصله داشته اند ؛با این وضعیت اقتصادی پشیمان نیستی که دو پسر را از دست داده ای؟


در پاسخ گفت : اگر ده پسر دیگر هم داشتم آنها را تقدیم اسلام و انقلاب می کردم ؛ مگر من  به خاطر وضعیت اقتصادی مقطعی باید  پشیمان شوم ؛ من خود را سرباز ولایت می دانم ؛ درست است که سنی از من گذشته ولی اگر نیاز باشد و حضرت آقا مرا لایق سربازی بداند در راه مکتب امام حسین(ع) حاضرم جان خود را نثار کنم ، ایران یعنی آقا و آقا یعنی ایران .


پرسیدم : مادر از این که در سرزمینی عملیات فتح المبین هستی چه احساس داری ؟ در پاسخ گفت : آنها که رفتند کاری حسینی انجام دادند و ما که مانده ایم باید کاری زینبی انجام دهیم وقتی که حضرت آقا می فرماید « دشمن ها می خواهند ما یادمان برود؛ می خواهند قضیه‌ی دفاع مقدس از یادمان برود، فداکاری ها از یادمان برود، شخصیت‌هایی را که در این فداکاری ها نقش آفریدند یا نشناسیم یا از یاد ببریم.«فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد. اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب فراموشی و تحریف است.راهیان نور در واقع فناوریِ استفاده از ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع مقدس است.» وقتی که مقام معظم رهبری به این شفافیت از اهمیت راهیان نور ما را روشن می فرماید پس اگر اقتصاد از این هم بدتر شود باز ملت ایران و در جلوی آنها خانواده های شهدا هر ساله پرشورتر تحت عنوان راهیان نور به یادمان های عملیاتی می آیند تا چشم حسود بترکد .

سپس به سراغ «گلدسته رضایی » خواهر شهید « سروالله رضایی جوان 17 ساله » از شهرستان نکا یکی از شهرستان های استان مازندران رفتم .


این خواهر شهید در دلنوشته ی خود گفت « خدایا شکر که تو را دارم  ؛ خدایا شکر که این فرصت را فراهم نمودی تا در این مکان مقدس بتوانم شکرگزار تو باشم و به خود می بالم که عضو خانواده ی شهدا هستم تا در روز محشر بگویم ادامه دهنده ی راه برادرم و دیگر شهدا بوده ام و دست به صورت پروردگار می برم و از ایشان  التماس می کنم اگر روز مرگم رسید زمینه را فراهم کند که با شهادت از این دنیا بروم تا به برادرم بگویم من هم مثل تو به آرزویم رسیدم هرچند که خیلی دیر .»


فاطمه احمدی فرد از تهران خاطر نشان نمود : همیشه از شهدا چیزهای مختلفی شنیده بودم اما این چیزها رو تا به حال به چشم ندیده بودم ، الان یک حس عجیبی بهم دست داده ، حسی که واقعا غیر قابل توصیف است فقط می توانم بگویم  «شهدا شرمنده ایم »شرمنده ایم که قدر شما  رو ندانستیم  ، شرمنده ایم اگه  افرادی به گوشمان رساندند «شما به خاطر پول به جبهه رفته اید » اما واقعا این لحظه جان دادن قیمتش چقدر است ؟ حرف ها در فضای مجازی زیاد  دیده می شود  اما با آمدنم به این سرزمین تمام آن حرفها پوشالی است ؛ الان حسی که دارم غیرقابل توصیف است ولی خدا را شاکرم که به عظمت شهدا پی بردم ؛ آنها رفتند تا ما امنیت زندگی کنیم .


زینب جوزی یکی دیگر از دختران زائر تهرانی از شرمندگی خود نزد شهدا دلنوشته ی خود را آغاز کرد و در ادامه گفت : ای شهدا ما مدیون شما هستیم  ، کاش می شد  قطره ای از خون شما در خون ما جریان داشت تا ما هم معرفت خدایی داشتیم ؛ من از شما شهدای عزیز بیشتر از هر چیز ، فرج آقا امام زمان(عج) و سلامتی ایشان را می خواهم و پیش خدا شفاعتم کنید  ، درد دل زیاد است ولی مهم این است که ما ادامه دهندی راه شما باشیم که مقام معظم رهبری تنها نماند .


زهرا بختیاری خبرنگار کاروان شهرستان فراهان از استان مرکزی تصریح نمود : وقتی که دعوتنامه ی شهدا را دریافت کردم و برای رفتن به سوی کربلای ایران دعوت شدم برای لحظه ای درنگ کردم ؛ گاه فکر می کنم با این همه بار گناه چطور من انتخاب شدم ؛ درست در شب سال تحویل و روز میلاد امام علی(ع)  با پای برهنه روی خاک های رملی فتح المبین  حس دیگری دارد ؛ قدم زدن در کانال ها و شیارها ، لحظه ای حس ناب عاشقی را برایم رقم می زند . فرزند کوچکم با سن اندکش بهت زده و به عشق شهیدان گمنام پلاک برگردنش آویزان کرده است .


محبوبه محمدی یکی دیگر از زائرینی فراهانی گفت : بنده ی حقیر  برای اولین بار است که به سرزمین مقدس فتح المبین  قدم نهاده ام ؛ فقط می توانم بگویم از خدای منان خواهان آن هستم که بتوانم  حق خون شهدای پاک و بی ادعا را که برای ناموس های این مملکت ریخته شده را به آن وفادار باشیم .

 

حجت الاسلام مهدی نجفی از مشهد مقدس اظهار نمود : شهدا دنبال گمنامی بودند اما ما دنبال پرنامی هستیم ؛ اینجا سرزمینی است که جوانان  از جان  ، مال ، همسر ، فرزند ، پدر و مادر گذشتند و همانا قدم در ذاهی گذاشتند که همان رسیدن به قرب الهی می باشد . امید است که ما بتوانیم در موعظه ها و سخنرانی ها فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال دهیم .

 

سید میثم میر غضنفری سرپرست کاروان راهیان نور از دانشگاه امام حسین(ع) تهران  گفت : گام اول را شهدای عزیزمان برداشتند و با جان خود این گام را پیش بردند ؛ گام دوم را ما با بصیرت و اطاعت محض از نائب امام زمان(عج) حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی»  خواهیم برداشت .ای شهدا در این راه  یاریمان کنید چون به همراهی شما سخت محتاجیم .

 

سیده فاطمه میرعبدالله از تهران یادآور شد : آرزو می کنم  تمام ملت ایران اسلامی همیشه سربلند  و عاقبت بخیر باشند  و از شهدا می خواهم از ما مراقبت کنید آمین .

 

نرگس نقدی یکی دیگر از زائرین تهرانی  تصریح نمود : به نام آن که حجاب را واجب و اسلام را بهترین دین  معرفی نمود ؛ حجاب بهترین پوشش اسلامی برای خواهران است ؛ به جز حجاب و پوشش ظاهری ، انسان باید حجاب باطنی هم داشته باشد در غیر اینصورت حجاب ظاهری به تنهایی نمی تواند سپر امنی باشد .

 

سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده نیروی انتظامی که به همراه سرگرد سید محسن علوی مقدم فرمانده گردان یگان ویژه ی نیروی انتظامی جهت بازدید و سرکشی به یادمان آمده بود بیان داشت : میلاد مولود کعبه حضرت امام علی(ع) ، روز پدر  و تقارن آن با عید نوروز و آغاز بهار طبیعت را به ملت ایران و مردم شریف و نجیب شهرستان شوش  ؛ کلیه ی مهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور تبریک و تهنیت عرض می کنم .

 

وی افزود : به فرموده ی مقام معظم رهبری « راهیان نور نقطه ی عطف - عزت و سربلندی مردم ایران است»ترس دشمنان از کشور ایران اسلامی این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو در سطح جهان می باشد و این به دلیل دفاع مقدس و حضور رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود ـ پس انتقال این حرکت عظیم به نسل های جوان و بعد از جنگ به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی می باشد .

 

حسن ختام گزارش امروز ما مربوط به ایستگاه نقاشی کودکان است که به مناسبت میلاد حضرت امام علی(ع) به هر کودکی که نقاشی می کشید هدیه داده می شد .

 

فردا شما مخاطبین را با سرهنگ سید حسین حسینی و سرهنگ علی ظهیری آشنا می کنیم و از ایشان می پرسیم « حضرت آقا در  یکی از بخش های بیانیه ی گام دوم انقلاب تأکید بر شکستن حصر رسانه ای  که تلاش دارد مردم و خصوصا جوانان را نسبت به آینده  نا امید کند ؛ دارد ؛ به نظر شما حضور در مناطق عملیاتی چقدر می تواند نسبت به آینده ی کشور جوانان را امیدوار کند ؟

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست